בניין רב קומות שייבנה בצומת שמגר-ירמיהו מעורר סערה בקרב חלק מהתושבים והרבנים החרדים בעיר. עשרות פשקווילים שנתלו לקראת הדיון הצפוי בתוכנית התירו לתושבי השכונה לעשות הכל כדי להתנגד לבניין. "בבניינים גבוהים גרים אנשים מודרניים יותר. זה לא האופי של השכונה שלנו", מסביר אחד התושבים.
1 צפייה בגלריה
ציר בר אילן-ירמיהו. למצולמים אין קשר לנאמר
ציר בר אילן-ירמיהו. למצולמים אין קשר לנאמר
ציר בר אילן-ירמיהו. למצולמים אין קשר לנאמר
(צילום ארכיון: שלומי כהן)

"לסכל מזימות"

הפשקווילים החלו להיתלות באזור הבנייה המתוכנן כבר ביום שישי שעבר. המסר העיקרי מצד רבנים ודיינים בכירים שמופיעים עליהם הוא לעשות ככל שאפשר כדי לסכל את הקמת המגדל.
"הוצגו בפני בית הדין תוכניות בנייה בשכונות רוממה ומקור ברוך", נכתב מטעם בד"צ העדה החרדית, "כאשר אזור התעשייה הופך למגורים, ויש תוכניות לבנייה בגובה מעל עשר קומות שיהרסו את צביון השכונות החרדיות. פונים אנו לתושבי השכונות שיעשו ככל הנדרש לחתום התנגדויות ולמנוע בעד התוכניות הללו שלא ייצאו אל הפועל, וכן פונים אנו אל כל הגורמים על מנת לסכל מזימות אלו, למען יישארו השכונות בטהרתן".
גורם בשכונה מסביר את ההתנגדות: "ברגע שבונים גבוה נכנסים לקומות העליונות אנשים בעלי תפיסה מודרנית שמשתמשים במעליות שבת. זה לא האופי של השכונה שלנו. אנחנו שמרנים יותר והולכים על פי הדרך החרדית הקדושה".
מהנדס העיר, יואל אבן, עשוי לתת גיבוי לחרדים הקיצונים, מסיבות מקצועיות. "לאחר הפרשת הקרקע לצורכי ציבור, שטח המגרש הנותר קטן מדונם וחצי", נכתב מטעמו. "המצב אינו מאפשר בנייה של מגדל, ולכן יש להציע בניין חדש של עשר קומות - קומה ראשונה מסחר, ומעליה תשע קומות מגורים".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים