אחרי חמש שנים: העירייה החלה לשקם את קיר התמך שהתמוטט לפני כחמש שנים בעקבות פגעי מזג אוויר בשכונת אל סלחין בראס אל עמוד. עלות העבודות: 2 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
הכביש בראס אל עמוד
הכביש בראס אל עמוד
הכביש בראס אל עמוד
(צילום: עיריית ירושלים)
מדובר במפגע בטיחותי שגבה גם קורבנות בנפש. במקום התרחשה תאונה קטלנית בה נהרג נהג ברכבו הפרטי לאחר שהתדרדר לתהום.
העבודות יבוצעו על ידי חברת מוריה שאמורים להסדיר את המפגע, להרחיב את הכביש לייצב את הקיר ולבנות גדר בטיחות.
חברת מועצת העירייה (מרצ), לורה ורטון נאבקה בנושא עוד בקדנציה הקודמת כשהיתה באופוזיציה העירונית וחבר המועצה (מצילים את ירושלים), עו"ד יוסי חביליו, נרתם אז כעורך דין פרטי ויו"ר עמותת צחו"ר על מנת לייצג את ורטון בהתנדבות. השניים תבעו אז מראש העירייה, ניר ברקת, לתקן את המפגע ולאחר מספר פניות ודיונים הוחלט בסוף לתקצב את הסדרת המפגע. למרות שברקת אישר בפועל במועצת העיר תקב"ר (תקציב בלתי רגיל) למימון העבודות - בסופו של דבר בוטל התקציב ברגע האחרון בטענה כי הפרויקט לא נמצא בסדר העדיפויות העירוני והעבודות לא יצאו אל הפועל.
כאשר נכנס משה ליאון ללשכת ראש העירייה העלתה בפניו ורטון את פרטי המקרה ונערכה בדיקה מחודשת. ליאון החליט כי אכן מדובר במפגע בטיחותי שעל העירייה להסדיר.
מעבר לנושא הבטיחותי הרחבת הכביש תאפשר לראשונה למשאיות זבל להיכנס לשכונת אל סלחין ולשפר באופן ניכר את כל הליכי ניקוי האשפה במקום.
חביליו: "אני שמח שהמעגל נסגר ושהמאבק שהתחלתי בו יחד עם לורה ורטון לפני חמש שנים לפינוי אשפה וסלילה כביש מסתיים עכשיו בהצלחה".
לורה: "אני מאוד שמחה וגאה שאחרי חמש שנים העירייה דואגת להרחיב את הכביש, כמו שצריך, ויתרה מזאת להתקין במקום מעקה להגנה על הולכי הרגל והמכוניות העוברות. כל הכבוד לנאסר תמימי, נציג השכונה אתו אני עובדת כבר שנים על העניין הזה. תושבי ראס אל עמוד צריכים לקבל אותה רמת שרות שמקבלים כל יתר תושבי העיר. אני גאה בפעילותו המשותפת ומודה לאנשים בעיריית ירושלים, כמו לאה פלג ואחרים, שעושים את המוטל עליהם ומלאה הערכה לתמימי על המאמציו למען שכונתו. הלוואי שהיו יותר כמוהו".