פרויקט התחבורה הענק לשיקוע צומת קלנדיה יוכל סוף סוף לצאת לפועל. מדובר בפרויקט שייצור הפרדה מפלסית, שתקל בצורה משמעותית את עומסי התנועה בפסגת זאב ובצפון העיר בכלל. התנעתו מחדש התאפשרה רק לאחר שראש העירייה משה ליאון הסכים לאחרונה לוותר על גביית היטל הסלילה, ביותר ממיליון שקלים לכל הפחות, שהושתו על משרד הביטחון. עד כה התעכב הביצוע מספר שנים עקב סירובו של משרד הביטחון לשאת בהיטל.
2 צפייה בגלריה
פקקים בשדרות סיירת דוכיפת
פקקים בשדרות סיירת דוכיפת
פקקים בשדרות סיירת דוכיפת
( צילום: אדווה חולי)
אומנם היטלים אלה אינם כלולים בתקציב הפרויקט ולא בתקציב העירייה, גם לא כהכנסות עתידיות, אך עדיין מדובר באובדן הכנסה שלעירייה יש זכות לתבוע ולקבל בדין, לפי סמכותה לגבות היטלי סלילה מבעלי נכסים שעל גבול הכביש הנסלל או בשטח הכביש עצמו, ולמשרד הביטחון יש שש עמדות ומעברים לאורך התוואי.
משנפתרה הסוגייה, שרת התחבורה מירי רגב אישרה (מחדש) את המיזם, שעלותו מוערכת בכ־103 מיליון שקל, והוא מתוקצב על ידי משרדה, יחד עם עוד מספר פרויקטים תחבורתיים ביהודה ושומרון בעלות כוללת של כ־400 מיליון שקל. "הצפי הוא שכ־25 אחוז מהיקף התנועה העוברת דרך צומת חיזמא לכיוון ירושלים, תיסע בכביש החדש ללא צורך להכנס לשכונת פסגת זאב ולהיתקע שם בכל הפקקים", אומר חבר המועצה יהודה פרוידינגר שפעל למתן הפטור, לטובת קידום הפרויקט.
2 צפייה בגלריה
מעבר קלנדיה
מעבר קלנדיה
מעבר קלנדיה
(צילום: עמית שאבי)
מדובר בחיבור המשך לכביש 35 שיגיע עד אזור התעשייה עטרות ויעבור מתחת לצומת קלנדיה וליישוב א־רם. כיום התנועה ממטה בנימין עוברת דרך פסגת זאב ויוצרת בשכונה עומסי תנועה כבדים. עוד הכביש החדש צפוי לחזק גם את התחבורה לעטרות.
ממשרד הבטחון נמסר: "מדובר בקרקע אשר תשמש לסלילת כביש ומעבר שהם רחוב ציבורי, ומשכך, לכתחילה לא הייתה הצדקה להשית על המשרד את ההיטל".
מהעירייה נמסר: "לאור חשיבות הפרויקט החליט ראש העיר כי העירייה תישא בפרויקט זה בעלויות היטלי הסלילה והתיעול, שהגיעו לגובה 1.4 מיליון שקל ביחס להשתתפות המדינה בסך 95 מיליון שקל".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים