תושבים בגבעה הצרפתית דורשים למנוע את ההזנחה באתר ההיסטורי ששוכן בלב השכונה. למרות שמעטים שמעו על כך, ברחוב דקר שוכנים שרידי מבנה שהוקם בעזרת אבני צור. מעליו נבנתה בהמשך מצודה. לתושבים נאמר בעבר כי יש יוזמה להפוך את האזור לגן ארכיאולוגי פתוח, אבל בפועל המקום הפך לאתר פסולת ויעד למעשי ונדליזם וריסוס גרפיטי.
3 צפייה בגלריה
מתקני כושר שהושלכו במקום
מתקני כושר שהושלכו במקום
מתקני כושר שהושלכו במקום
( צילום: פרטי)

"כמו חור שחור"

"מדובר במקום בעל ערך היסטורי ותרבותי לעם היהודי, והוא עומד שומם ומוזנח", אומר אורי ברמן (20), תושב השכונה, "זו מצודה ששמרה על בית המקדש, והיא אחד מהמבנים היחידים באזור שעשויים מאבן צור. המקום מלוכלך ובמקום שתושבי האיזור ייהנו ממנו, הוא הפך לחור השחור של השכונה. צריך לתחזק את האתר כדי שיהיה אפשר ליהנות ממנו. לא ייתכן שאני אמצא באתר אכיאולוגי כזה בקבוקים שבורים, זבל, אופני כושר שיצאו מכלל שימוש, ניירות, שקיות ואפילו כלי עבודה".
"יש הזנחה פושעת במקום", מסכים איתו תושב אחר, "מה שמאפיין אתרים מוזנחים, זה שעוברים שם אנשים לא סימפטיים בלילות והוא הופך למקור של ונדליזם".
על פי המידע שבידי רשות העתיקות באתר נמצאו בעבר שברים של כלי חרס השייכים כנראה לסוף תקופת הברזל או לראשית התקופה הפרסית. ברשות העתיקות מציינים כי למקום ערך רב מבחינה היסטורית ותרבותית כמבנה צור נדיר בהישרדותו מתקופת הברזל. כמו כן, לא קיימים אתרים ארכיאלוגים או היסטוריים נוספים באזור.
3 צפייה בגלריה
 גרפיטי שרוסס במתחם
 גרפיטי שרוסס במתחם
גרפיטי שרוסס במתחם
( צילום: פרטי)
ברמן מציין כי פנה ליו"ר המינהל הקהילתי, אלי רוזנפלד, אך טרם זכה לתוגבה. לטענתו, הוא מכיר תושבים נוספים שניסו להתלונן, אבל לא זכו למענה הולם.
מיו"ר המינהל נמסר: "פנה תושב אחד לפני כשבוע והובטח שאחזור אליו ואכן כך אעשה. הנושא חשוב גם לי כתושב וכשכן לאותו האתר. פונים אליי תושבים רבים, כולם מקבלים מענה לפי התור, כולל בנושא זה. אנחנו מתנדבים בתפקידנו והכל יטופל לפי סדר, אך התושב רשאי גם לפנות לעיריית ירושלים ולרשות העתיקות".