תושבים בגבעת מרדכי מתלוננים כי תלמידים בישיבת חברון חוגגים בשעות הלילה וגורמים לרעש בלתי סביר. המאבק של השכנים נמשך מאז החלה המגפה. בחודש מרץ חשף מיינט ו"ידיעות ירושלים" כי המוסד, שמונה כ־1,400 תלמידים ובהם גם תלמידים מחו"ל, פועל כרגיל, למרות האיסור של משרד הבריאות.
1 צפייה בגלריה
ישיבת חברון
ישיבת חברון
ישיבת חברון
(צילום: חיים צח)
באוגוסט היתה התפרצות קורונה, ובסיכום עם משרד הביטחון סוכם כי התלמידים יישארו במקום, במקום לנסוע למלונית קורונה. אלא שבאוקטובר תועדו חולים בורחים דרך החלונות כדי להיפגש עם המשפחות. עם תום חופשת החגים התחדשו הלימודים, ולדברי שכנים הרעש בלתי נסבל.
עוד בחדשות:
"הם כאילו חזרו עם קוצים בטוסיק", סיפר השבוע א', תושב שחלון ביתו נמצא מול הפנימייה של הישיבה. "השבוע הם צרחו באחד הלילות עד שלוש לפנות בוקר. הם עושים ערבי שירה בקולי קולות, צורחים בלילות ומהווים מטרד לתושבי השכונה. במסגרת מתווה הקפסולות אסור להם לצאת מהישיבה, אבל הישיבה בונה עוד שתי קומות, והבחורים רצים על הפיגומים בלילות ועוברים מחדר לחדר. ככה הם חורגים מהקפסולה שבה הם נמצאים. במוצאי השבת האחרונה הגבירו להם את האבטחה בלילות כדי שלא יברחו, אז הם התעצבנו על זה והשליכו פה ביצים וצעקו".
השכן מספר שיש לו תאומים בני שנתיים וחצי וילד בן ארבע וחצי שמתעוררים בבהלה מהרעש. לטענתו, הוא הותקף כאשר העיז להתעמת עם הצעירים: "הם פשוט הפנו לעברי זרנוקי מים, השליכו אבנים, שקיות זבל, ביצים. בעקבות טלפון בהול של אחד התושבים הגיע ראש הישיבה, הרב יוסף חברוני, עם העוזר שלו, בשתים וחצי בלילה כדי להשתיק את הבחורים. הראיתי לו את האבנים, הביצים ושקיות הזבל שזרקו עלי. התגובה שלו היתה: 'אתה צודק, אין לי מה להגיד, אני מתבייש'. הוא היה ממש בסדר איתנו. ובשעה שלוש בלילה בערך התלמידים נרגעו והשקט חזר לשכונה. הצעתי לרב לשלוח תגובה במייל השכונתי, שהשכנים יראו שאכפת לו".
טל פוקס גר ברחוב הלר. בשבועות האחרונים גם הוא 'זוכה' להשכמות לא נעימות באמצע הלילה. "בשבוע שעבר בימי חמישי ובמוצאי שבת הם עשו מסיבות ליליות בקומה העליונה של הישיבה. בשעה 12 וחצי בלילה הם התחילו לרקוד, להשמיע מוזיקה בקולי קולות. הגשתי תלונה במשטרה באופן מקוון, אבל לא חזרו אלי. גם בפעמים הקודמות הזמנתי משטרה כמה פעמים, אבל לא נראה שמשהו נעשה עם זה.
"המשטרה", ממשיך פוקס, "לפעמים מגיעה ולפעמים לא. לתושבי השכונה יש מספרי טלפון של חמישה נציגים מהישיבה, וכמעט כל לילה כשיש רעשים אני מתקשר אליהם, כולל לרב חברוני. חלקם עונים, חלקם לא. אחד המשגיחים שהתקשרתי אליו ביום שישי בבוקר לפני שבועיים אמר לי שאני צודק והוא לא יודע מה לעשות. אנחנו מרגישים שהישיבה לא יכולה להתמודד עם זה".
ובאותו עניין - בשבוע שעבר פורסם ברשתות החברתיות תיעוד של תלמידים מישיבת חברון, כשהם ללא מסכות, בסופרמרקט בגבעת שאול. ממשרד הבריאות נמסר כי האכיפה היא באחריות המשטרה ובהנהלת הישיבה בחרו שלא להגיב על הידיעה.
מהמשטרה נמסר: "בעקבות מקרים בהם התגלו הפרות שונות במוסדות חינוך, נרשמו עשרות דו"חות תוך מיקוד האכיפה במנהלי המוסדות ומפעיליהם. לצד זאת נמשכת פעילות האכיפה היזומה והמגיבה בגין התקהלויות אסורות מכל סוג. לצד זאת לעולם לא ניתן יהיה להציב שוטר בכל מקום וכל הזמן, לכן אנו מצפים מכל הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר לקחת חלק אקטיבי ופעיל בפעילות המניעה, האכיפה וההסברה למען בריאות הציבור".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים