איך יוצא ששדרוג דווקא פוגע באיכות החיים? תשאלו את תושבי רחוב הפלמ"ח.
העיר כולה עוברת שיפוצים מסיביים בשנים האחרונות כדי לשפר את חזותה החיצונית. אלא שבלא מעט שכונות, כחלק מעבודת התשתיות מתבטלים מקומות חניה, שעד כה היו זמינים לתושבים ללא בעיה.
1 צפייה בגלריה
החניה בוטלה. הפלמ"ח
החניה בוטלה. הפלמ"ח
החניה בוטלה. הפלמ"ח
(צילום: נוריאל זאריפי)
דיירי הפלמ"ח הופתעו לגלות לאחרונה שבקטע הרחוב שעבר השיפוץ נגרעו כ־30 מקומות חניה. בתגובה הם ניסחו עצומה שבכוונתם להגיש לעירייה ובה הם דורשים להשיב את מספר החניות הקודם במקום.
"יש מצוקה אדירה של מקומות חניה בכל השכונה, ואם גורעים מקומות חניה באיזור מסוים, זה משפיע על כל הרחובות בסביבה", אומרת דניאלה דואק, תושבת השכונה שחתמה על העצומה. "לא נדיר למצוא אנשים שעושים אפילו שלושה סיבובים, בעיקר בלילות, עד שמוצאים מקום פנוי. אנשים עם תינוקות, עם ילדים, עם סלים שצריך לסחוב. החניות שיש כעת כבר לא מספיקות ואנחנו חוששים מפני הבאות.
"זו מצוקה יומיומית של ממש, עד כדי כך שזה מהווה שיקול אם לצאת או לא מהבית, שמא יתפסו לי את מקום החניה. זה שיקול שאסור שיהיה".
דניאל זכריה, מיוזמי העצומה שעליה חתמו כ־70 איש עד כה, מוסיף: "אחרי השיפוץ נוכחנו לגלות שנלקחו מאתנו בבת אחת כ־30 חניות ברחוב. לכן הקמנו את הפורום וחתמנו על העצומה הזאת שבכוונתנו לשלוח לכל מי שעשוי בעירייה לסייע בעניין. אנחנו מבקשים לשנות את התוכניות שלה ולהחזיר את מקומות החניה שהיו ונלקחו בגלל התקנים החדשים שעובדים על פיהם. יש פה פגיעה חמורה באיכות חיי התושבים, וזהו אחד מהנושאים הכי חשובים לנו כי מדובר כאן בנגישות לבתים שלנו. התכנון המחודש שעושים ברחוב עומד לפגוע בזה.
"אני מעריך את הרצון של ראש העירייה לשפר את חזות השכונה, אך צריך לקחת בחשבון את הדברים בשטח כדי שלא ייצא שכרו בהפסדו", כך זכריה.
מהעירייה נמסר בתגובה: "במסגרת תוכנית העבודה השנתית מתבצע שדרוג ברחוב הפלמ"ח, אשר נערך לאחר שיתוף ציבור. ברחוב הצטמצמו מקומות חניה בודדים בלבד לצורך הסדרת מעברי חציה וצמתים על פי התקן. עם מימוש תוכניות ההתחדשות העירונית ברחוב יתווספו עוד מקומות חניה".