הורים חרדים בצפון ירושלים קיבלו השבוע הודעה על פתיחת בית ספר חרדי ראשון בגבעה הצרפתית. עד כה היו בשכונה רק גני ילדים המיועדים למגזר והתושבים החילונים חוששים מהפרת הסטטוס קוו. המוסד החינוכי שיוקם שייך לרשת בית יעקב ויקלוט תלמידות בגילאי 'יסודי' מהגבעה הצרפתית, רמת אשכול וגבעת המבתר.
1 צפייה בגלריה
בית ספר חרדי ייבנה בגבעה הצרפתית
בית ספר חרדי ייבנה בגבעה הצרפתית
בית ספר חרדי ייבנה בגבעה הצרפתית
(אילוסטרציה: חיים צח)
"ידיעות ירושלים" ומיינט חשף בחודש מאי כי ראש העירייה משה ליאון גיבש הסכם מיוחד עם רבנים ירושלמים בכירים מהמגזר הליטאי. היוזמה שכונתה 'מתווה ליאון' מאפשרת כניסה של מוסדות חרדיים לשכונות מעורבות.
בתקופתו של ראש העירייה הקודם ניר ברקת, נחסמה כניסה שכזו לקרית יובל, רמות והגבעה הצרפתית. אבל מאז הבחירות, הנציגים של המגזר בקואליציה, דרשו לפתוח גנים ובתי ספר בשכונות המעורבות, שבהן חל גידול משמעותי באוכלוסייה החרדית.
עכשיו קיימת אפשרות שהתושבים החילונים בשכונה ייצאו למאבק ציבורי כפי שקרה ב-2012. באותה שנה העירייה התכוונה להקים קרית חינוך חרדית ברמת אשכול. תושבי הגבעה הצרפתית פרסמו מכתב שבו הם טוענים כי הקריה החדשה תביא להתחרדות צפון העיר וכי יש לבנות את המוסדות בשכונות החרדיות. בסופו של דבר חילק ברקת את הקריה - מחצית ייעד לחרדים ומחצית למגזר הכללי. אלא שבמתווה ליאון בכוונת העירייה להכניס מוסדות חינוך עבור המגזר גם באזור 'הכללי'.

מחאה חריפה

חבר המועצה יוסי חביליו: "אני מתנגד נחרצות להכנסת בית ספר חרדי לגבעה הצרפתית. זה ייפגע באופי השכונה, יבריח את החילונים, ויגרום להתחרדות השכונה. בהסכם הקואליציוני שלי עם משה ליאון, סוכם במפורש שיישמר הסטטוס קוו ולא יוכנסו בתי ספר חרדייים לשכונות חילוניות ומעורבות. אני מתכוון לפעול בכל הכוח יחד עם התושבים, על מנת למנוע את זה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הרשות המקומית אינה פותחת מוסד נוסף, מעבר לשלוחה של בית ספר תבל הממלכתי ואינה מכירה את היוזמה המתוארת".