לא בונים על אכיפה: בשבוע שעבר חשפנו כי אוהלי התפילה הארעיים שהקימה העירייה ברחוב גוואטמלה בקרית יובל נוצלו להסתרת עבירות בנייה להקמת 'כולל' חדש בשכונה. השבוע התברר שלא מדובר במקרה יחיד. תושבי רחוב ברזיל, אף הוא בשכונה, מתלוננים כי גם בצמוד לבית הכנסת 'הצבי' נערכות עבודות בנייה, שאף הן מתקיימות מבעד לאוהל תפילה שהוקם במקום עבור המתפללים בעידן הקורונה.
1 צפייה בגלריה
האוהל ברחוב ברזיל בקרית יובל
האוהל ברחוב ברזיל בקרית יובל
האוהל ברחוב ברזיל בקרית יובל
(צילום: פרטי)
גם כאן נעשתה יציקה של רצפת בטון ונעשו עבודות בנייה, כשמבדיקה ראשונית עולה כי לעירייה לא ידוע על עבודות המתבצעות במקום, והחשד הוא כי גם במקרה זה מדובר בעבירות בנייה תוך ניצול ההקלות שניתנו בהתקנת אוהלי תפילה זמניים. 
"אין כאן שום דבר חוקי ומוסדר, אין שילוט וכל העבודות נעשות פה בהסתרה", אומר ש', אחד הדיירים שמתגורר בסמוך. "זו כבר מגמה בקרית יובל. כל בוקר מתעוררים ושומעים כי כאן עושים עבודות פיראטיות ושם מרחיבים ומוסיפים עוד מבנה לכולל חדש או לבית כנסת. פה גם עשו רצפת בטון וכבר הציבו ארון קודש. קובעים עובדות בשטח בחסות האוהלים והתפילות בחוץ ומנצלים את זה לרעה. חייבים לעצור את התופעה הזאת ולעשות בדיקה מקיפה בכל השכונה".
מהעירייה נמסר: "העבודות המדוברות לא מוכרות לעירייה. צוות של הפיקוח על הבנייה יגיע בהקדם אל המקום ויתחיל טיפול בנושא כנדרש".