שכונת בית הכרם מתאפיינת בתדמית פסטורלית של שלווה ושקט. כך לפחות היה נדמה עד שבחודשים האחרונים מחסומי הדרך שפורסת המשטרה בכביש בגין הסמוך גורמים לצפירות שנמשכות דקות ארוכות ומעירות את תושבי השכונה כולה. למרות פנייתם אל הגורמים במשטרה, טרם נמצא פתרון לבעיה, ואלה נותרים חסרי אונים וחסרי שעות שינה. "זה פשוט סבל נוראי לשכונה", אומר רפי ויונטי (42), תושב בית הכרם.
1 צפייה בגלריה
משכונה שקטה לרועשת. בית הכרם
משכונה שקטה לרועשת. בית הכרם
משכונה שקטה לרועשת. בית הכרם
(צילום: יואב דודקביץ')
"המשטרה חוסמת שלושה מתוך ארבעה נתיבים בכביש בערך בארבע לפנות בוקר. מסתבר שהפקק פשוט עומד במשך שעה, ובזמן הזה הנהגים לא מפסיקים לצפור. ארבע בבוקר זו שעת העבודה של נהגי המשאיות, והם צופרים לשוטרים בצופרי האוויר שבהם הם מצוידים. זה נשמע פשוט נורא ומעיר את כל הילדים. לא יעזור כמה נאטום את הבית ונסגור חלונות, צופר אוויר נשמע מקילומטרים. להרדים את הילדים בחזרה לוקח בערך שעה, כי הם מתעוררים בלחץ ובפחד מהצפירות".
עוד בחדשות:
לדברי ויונטי, בכל פעם שזה קורה עשרות תושבים מתקשרים למשטרה כדי להתלונן. התשובות שהם מקבלים מהמוקד הן שישלחו ניידת לבדוק את הנושא. "זה מגוחך, כי אני רואה מולי שלוש ניידות שחוסמות את הכביש והן אלה שגורמות לכל הבלגן הזה".
גם ליאור סיטרין (28), שהתעורר לראשונה מהתופעה בחמש לפנות בוקר, התקשה 'להאמין למשמע אוזניו'. "זה היה לי כל כך מוזר עד לרמה שחשבתי שאולי הזיתי את זה. לא הבנתי למה כל כך הרבה רכבים יצפרו בבת אחת לזמן כל כך ארוך. לא הצלחתי להמשיך לישון והיה לי קשה לתפקד במשך כל אותו יום".
"התושבים פה לא קטנוניים בכלל. אנחנו מבינים שיש אנשים שעובדים באמצע הלילה בשביל שאנחנו נוכל לישון בשקט", אומרת ר', "אבל לא הגיוני שבכל פעם מציבים את אותו מחסום באותו מיקום. הטענות הן גם לגבי שיקול הדעת של השוטרים במקום כי הם שומעים את הצפירות הללו בדיוק כמונו והם לא עוצרים בעד הנהגים. כשהתקשרתי בעת האירוע למוקד המשטרה הם אמרו שזה מוקד חירום ולהתקשר בשמונה בבוקר. כשהתקשרתי בשמונה בבוקר אמרו להתקשר לקצין תלונות הציבור. כשהתקשרתי אליו הוא אמר לפנות לקצין תלונות הציבור. כשמתקשרים אליו הוא אומר שזה בטיפול. בפועל, מה שקורה בשטח זה שהמחסום הזה חוזר על עצמו שוב ושוב. זה פשוט בלתי נסבל".
אלי קולמן (28), שמתגורר בשכונה, מתקשה להבין מדוע המשטרה לא פועלת לרווחת התושבים. "אני לא אומר שלא יהיה מחסום, אבל איך יכול להיות שברגע שמשאית של 40 טון צופרת בחמש בבוקר בצופר אוויר המשטרה שנמצאת שם לא נותנת לנהג דוח על רעש בלתי סביר בשעה בלתי סבירה? זה כל כך חזק, כשהוא צופר, ואני מרגיש את זה בתוך הראש שלי".      
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת במגוון דרכים על מנת לסכל ולמנוע עבירות, תוך דגש על עבירות רכוש שפוגעות באופן ישיר בתושבי העיר, ובתוך כך מבוצעים על ידי ע"י המשטרה מחסומים, שהובילו עד כה ללכידתם של חשודים ולסיכול עבירות בתחום הרכוש. נדגיש כי פעילות המשטרה נמשכת תוך התחשבות בחיי השגרה של תושבי השכונות הסמוכות לכביש בגין".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים