תושב קטמון, קיבלת דואר רשום? אם כן, תיאלץ לנסוע אל מחוץ לשכונה כדי לאסוף אותו. התושבים בשכונה הוותיקה זועמים על דואר ישראל, שסגר את הסניף היחיד בשכונה עם תחילת משבר הקורונה.
1 צפייה בגלריה
סניף הדואר התלפיות. עומס בגלל הקטמונים
סניף הדואר התלפיות. עומס בגלל הקטמונים
סניף הדואר התלפיות. עומס בגלל הקטמונים
( צילום: יואב דודקביץ')
"פשוט סגרו את סניף הדואר בשכונה, ששירת אותנו נאמנה, היה פתוח שעות ארוכות ונגיש לתושבים", אומר תושב קטמון, רפי שמיר (46). "מאז אנחנו נאלצים לנסוע אל השופרסל בתלפיות. אין לנו שום אפשרות אחרת לאסוף דואר. הבעיה היא שלמרות שמדובר בסופר, אין אוטובוס ישיר שמגיע לשם, ומדובר בשכונה מגוונת שבה צעירים ומבוגרים כאחד, ולא לכולם יש רכב צמוד. מלבד זאת, גם שעות הפתיחה של המקום מאוד מצומצמות. החלוקה מתבצעת רק בין 12:00 ל־17:00 - אלו שעות עבודה של אנשים. אומנם ביום שישי זה פתוח מהבוקר, אבל מי שרוצה לאסוף את הדואר באמצע השבוע, לא יכול. אנשים מבוגרים, שגם כך מוגבלים בניידות, מתקשים מאוד להתמודד עם הטרטור הזה".
"ההרגשה היא שהדואר מזלזל בנו", מוסיפה דבורה גינזבורג־עקביה, שגם היא מתגוררת בתלפיות. בשיחה עם מיינט ירושלים היא מתארת את הסיוט שעוברים היא וקרוב ל־20 אלף תושבי הקטמונים: "אני מטופלת בשני תינוקות. העובדה שאין לנו נקודת חלוקה בשכונה מאוד מקשה עלי. אם בעבר הייתי קופצת אל נקודת החלוקה ברחוב כדי לאסוף חבילות, היום זה דורש ממני לתכנן נסיעות במיוחד לתלפיות כדי לאסוף אותן. בדרך לשם אני מתפללת שתהיה לי חניה במקום. נקודת החלוקה טרם הוסדרה".
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "לצערנו עקב סגירת מרכז מסירה אחד בקטמון נוצר עומס על מרכז המסירה השני. מרכז המסירה שופרסל ברחוב האומן נגיש, אפשר לחנות בו ושעות הפתיחה הורחבו. בימים הקרובים ייפתח מרכז מסירה חדש בשכונת קטמון והודעה על כך תצא באופן מסודר".