גבייה משונה: שדרת הקארדו היא אטרקציה תיירותית פופולרית בעיר העתיקה בקרב תיירים מחו"ל וקבוצות מבקרים. בקארדו פועלים כ־15 בתי עסק של מזכרות ותכשיטים. כיום, לנוכח משבר הקורונה, השדרה נטושה והחנויות נותרו סגורות עקב היעדר קבוצות תיירים.
1 צפייה בגלריה
שדרת הקארדו
שדרת הקארדו
שדרת הקארדו
(צילום: שאטרסטוק)
רק שכאן הצרות של בעלי העסקים לא נגמרו: החברה לפיתוח הרובע היהודי, שהנכסים ברחוב ההיסטורי נמצאים בבעלותה, החליטה על מנגנון 'סיוע' תמוה, שלפיו לא תיגבה שכירות על חודש אפריל בעוד הדרישה לתשלומי מרץ ומאי עדיין בתוקף.
מדובר בחברה ציבורית ממשלתית, ולמרות זאת דירקטוריון החברה החליט לחייבם בגין חודש וחצי ללא פעילות, ויתרה מזאת, הוא ממשיך לגבות דמי שימוש בחניון של הרובע היהודי, אף שהעסקים לא פעילים ואינם נדרשים לשירותי החניון כרגע.
"אני לא מבין כיצד בתקופה כזאת, לאחר שחויבנו בדמי השכירות עבור מרץ שבו היינו סגורים חצי מהחודש, בנוסף חויבנו עכשיו גם בעבור חודש מאי", מתלונן אחד הסוחרים בקארדו. "החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי גובה תשלומים חודש כן וחודש לא, אבל אנחנו תלויים בתיירות במאה אחוזים ונראה שלא נוכל לעבוד עד שתחודש התיירות במלואה. לפיכך הדרישה שלנו היא להקפיא את דמי השכירות עד לחזרת התיירות להיקפה הרגיל, מאחר שאנחנו נישה תיירותית מובהקת".
מהחברה לפיתוח הרובע נמסר: "החברה פטרה את הסוחרים מתשלום בחודש אפריל וגובה תשלום בחודש מאי. זאת משום שלא ניתן ואסור לעצור את פיתוח הרובע. לקראת חיוב חודש יוני תבוצע הערכת מצב ותישקל האפשרות שלא לחייב עבור חודש זה, אם המצב יצדיק זאת".