'כולל' באוהל. לנוכח הגבלות הקורונה איפשרה העירייה לפני מספר חודשים לבתי כנסת ואף סייעה להם להקים אוהלים בסמוך אליהם כדי לאפשר למתפללים להתפלל במרווחים גדולים ובמקומות פתוחים על פי הנחיות משרד הבריאות ותנאי התו הסגול. כך הוקמו ברחבי העיר לא מעט אוהלים זמניים. אולם מתברר שיש מי שניצל את המצב, ולא רק לתפילות.
1 צפייה בגלריה
האוהל בקרית יובל. היציקה כוסתה בדשא סינתטי
האוהל בקרית יובל. היציקה כוסתה בדשא סינתטי
האוהל בקרית יובל. היציקה כוסתה בדשא סינתטי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אלא שברחוב גוואטמלה בשכונת קרית יובל החליטו כי האוהל יכול לשמש גם לחיפוי ולהסתרה של עבירות בנייה. יום אחד הגיע למקום טרקטור לשטח את הקרקע. לאחר מכן, בתוך שטח האוהל, הם אף יצקו רצפת בטון ועשו חיבור לתשתיות מים והתקינו כיור. בסיום היציקה הם הקפידו לכסות הכל במרבד של דשא סינתטי, כל זאת כדי לבנות במקום מבנה חדש שישמש כישיבת 'כולל' לאברכים.
לטענת אחד הדיירים באזור, הוא פנה בנושא לאחד מראשי הגבאים ושאל אותו לפשר העניין ואם הוציאו לבנייה החדשה היתרי בנייה כנדרש. התשובה שקיבל היתה כי הם הולכים להקים במקום 'גן עדן', כלשונו, "ומי שילמד שם יזכה לתנאים טובים ורק ייהנה".
השכנים, שגילו עירנות, ניסו למנוע זאת והזעיקו את פקחי העירייה כדי לעצור את העבודות בראשיתן. אבל הפקחים הגיעו רק שלושה ימים לאחר מכן, כשהעבודה כבר היתה גמורה, כך שלא היה למי להוציא צו הפסקת עבודות כפי שדרשו המתלוננים.
בינתיים התושבים אכן חוששים שהכולל החדש יהפוך לגן עדן לאברכים ולעוגן משיכה שיחזק את ההתחרדות באזור. עוד טוענים השכנים כי אין להם התנגדות לאוהל בית הכנסת עצמו וכי בקרבת מקום קיימים חמישה בתי כנסת במרחק של מספר דקות הליכה, אך הקמת ה'כולל' היא בבחינת חציית קו עבורם והפרה של הסטטוס קוו שבין החילונים לחרדים בקרית יובל, בוודאי כשמדובר בבנייה ללא היתרים וללא תוכניות מאושרות.
מהעירייה נמסר: "הנושא מוכר ונמצא בטיפול המחלקה לפיקוח על הבנייה, שבוחנת בימים אלה את המקרה".