הורים לילדים במעון 'שבלול' שבתלפיות מזרח, זעמו השבוע בעקבות הודעה מבהילה שהם קיבלו בתחילת השבוע. ביום ראשון, סמוך לשעה 10 בלילה, נאמר להם לא להביא למחרת את הפעוטות למוסד החינוכי. התושבים ההמומים גילו כי משרד הרווחה הוציא צו הפסקה מיידי לפעילות המקום.
1 צפייה בגלריה
מעון שבלול. ההורים דורשים הסברים
מעון שבלול. ההורים דורשים הסברים
מעון שבלול. ההורים דורשים הסברים
(צילום: עמית שאבי)
מהר מאוד הדאגה התחלפה בכעס כאשר נמסרה להם הסיבה להפסקת הלימודים. ממשרד העבודה נמסר להורים: "משרדינו הורה בתאריך 7.3.21 על הפסקת פעילות המסגרת לגיל הרך 'מעון שבלול' וזאת בשל אפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במעון. זאת לאחר שהמפעיל התעלם מהחלטות והממונה ועשה דין לעצמו. עם זאת, לאחר שהארגון עמד בדרישת המשרד הוחלט להסיר את צו ההפסקה המנהלי ולהתיר את פעילות המעון החל מתאריך 9.3.21".
"במשך הרבה מאוד זמן לא הצלחנו לקבל מענה לשאלות ההבהרה שלנו", מספרת אמא לילד במעון, "זה העלה המון חששות לגבי מה שקורה. הם רק אמרו שמדובר בעובדת שלא הייתה מטפלת ולא הייתה במגע עם הילדים. אף אחד גם לא הסביר לנו במה מדובר, מי היא אותה עובדת ומדוע היא כל כך מסוכנת. הייתה הרבה עמימות סביב הנושא. אמרו לנו שהיא כבר לא עובדת בגן, אבל במקרה היא הייתה נוכחת בדיוק בזמן הביקורת ולכן הוציאו צו סגירה. מאוד תמוה היה בעינינו שפרטיות המטפלת גבוהה יותר מאשר שקיפות המידע מול ההורים. הסגירה המיידית גם העלתה המון סימני שאלה בנוגע להתנהלות ולבטיחות הילדים שלנו. גם צירוף המקרים לפיו היא הגיעה בדיוק בזמן הביקורת של משרד הרווחה היה לנו מוזר מאוד".
ההורים הכועסים מיהרו להחתים על עצומה הקוראת לפתיחה מחדש של המעון. אבל למרות שיממה לאחר אחר מכן המעון נפתח מחדש, הדרישה להסברים והבהרות נמשכת.
"אני מאוד מבולבלת", אמרה האם ל"ידיעות ירושלים", "אולי לא היו צריכים לנקוט בצעדים נמהרים וחריפים, כאלה שבסוף פוגעים בהורים ובילדים עצמם. מצד שני, לא ראינו את הדברים כתובים ואין לנו איך לאמת את מה שאמר לנו הגן. גם משרד הרווחה הוא לא גוף שמהר כל כך סוגר מקום, אז אולי כן היו שם דברים שאנחנו לא לגמרי יודעים. יש המון סימני שאלה, ואנחנו לא לגמרי רגועים. משהו בהתנהלות לא לגמרי ברור ואני לא אוהבת את חוסר השקיפות. אני באופן אישי התחלתי לחפש מסגרת אחרת, אבל זה בלתי אפשרי לעשות את זה באמצע השנה".
ממשרד העבודה והרווחה נמסר: "האגף למעונות יום ומשפחתונים מופקד על שלומם ובטיחותם של הפעוטות השוהים במעונות, מתוקף חוק הפיקוח על המעונות. מדובר במקרה חמור וחריג שמפאת חיסיון הפרט לא נוכל להרחיב בו, עם זאת נדגיש כי בכל מקרה כזה האגף ינקוט ביד קשה כלפי המפרים את החוק, וזאת כדי להבטיח סביבה הולמת ובטוחה לפעוטות".