אפשר לישון בשקט: לאחר כמעט שלוש שנים של עבודות, שנמשכו לשעות המנוחה, העירייה נתנה הוראה לחברת מובילאיי להפסיק את העבודות בשעות הלילה המאוחרות.
העבודות במתחם שבכניסה להר חוצבים הפכו למטרד רעש מתמשך עבור תושבי שכונות סורוצקין, שמתגוררים בצד השני של שדרות גולדה מאיר. אלה הגישו עשרות תלונות למוקד העירוני בנוגע לעבודות בשטח, שכוללות שימוש בכלים כבדים, מערבלים ומשאבות בטון שיוצרים רעש רב.
עוד בחדשות:
התושבים הוסיפו וטענו כי היתרי עבודות הלילה שניתנו לפרויקט אמורים להיות נקודתיים וזמניים ורק למקרים שיש צורך בסגירת כבישים, אך בפועל העבודות מתארכות מעבר לכך, ואף מבוצעות במספר מתחמים במקביל.
עד לאחרונה נתנה העירייה גיבוי מלא למובילאיי להמשיך את העבודות להקמת הקריה החדשה, שמשתרעת על פני 13 דונם. בקמפוס שמקימה חברת ההייטק יהיו ארבעה בניינים של תשע קומות, כשסך כל השטח הבנוי במיזם אמור לעמוד על כ־32 אלף מ"ר, והעבודות אינן צפויות להסתיים בעתיד הקרוב. בזמנו טענו בעירייה כי בוצעו בדיקות לעמידה בקריטריונים שנקבעו בנוגע לעוצמת הרעש. כמו כן נימקו שם כי בתקופת משבר הקורונה הופר האיזון עקב הירידה בקצב התנועה בכביש גולדה מאיר הסמוך, וכתוצאה מכך הרעש הנגרם בלילה מאתר מובילאיי משמעותי יותר.
"עם החזרה לשגרה עוצמת המטרד צפויה לפחות, ויבוצע מעקב שוטף בנושא", הבטיחו בספרא, ובאמת לאחרונה הותקנו באתר הבנייה מודדי רעש כדי לבחון את הנושא לעומק. התוצאות הראו כי אכן יש חריגות מעוצמות הרעש המותרות לעבודות בשעות הלילה, ולכן הוחלט, כאמור, להפסיק לאלתר את העבודות בלילות.
מהעירייה נמסר: "מתהליך הניטור נמצא כי הרעש הנשמע בבתי המגורים בלילה, כתוצאה מהעבודות, חורג מן הקריטריון שנקבע. לכן בתיאום עם מובילאיי הופסקו עבודות הלילה באתר, והן יותרו ככל שיוצגו לעירייה פתרונות לצמצום הרעש".
ממובילאיי נמסר: "מאז הקמתה ובמשך 20 שנות קיומה, מובילאיי הינה חלק בלתי נפרד מהחברה הירושלמית, וככזו אנו עושים מאמצים לחזק את העיר, למצבה כחלק מתעשיית הסטארט אפ ניישן הישראלית, ובמקביל גם להיות קשובים לצרכיה הייחודיים.
מובילאיי דורשת משותפיה וספקיה, בינהם גם החברה הקבלנית שמשמשת כאחראית הבלעדית על הבנייה, תמיד לעמוד בדרישות החוק ולפעול על פי ההיתרים שנתקבלו".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים