תושבים בשכונת קרית משה זועמים על כך שהעבודות להקמת הרכבת הקלה גורמים לקשיי התניידות חמורים לבעלי מוגבלויות, כמו גם להורים עם עגלות ילדים. בשבוע שעבר הבאנו את סיפורם של תושבים בשכונת פת, וכעת מתברר כי הבעיה קיימת במקומות נוספים. ברחוב הרב צבי יהודה למשל גידרו את המדרכה, ולכן אנשים שמרותקים לכיסא גלגלים מסתכנים בכביש.
1 צפייה בגלריה
הילדה בכניסה לבניין
הילדה בכניסה לבניין
הילדה בכניסה לבניין
(צילום: פרטי)
פ' (12) לומדת בחינוך המיוחד ומתניידת אך ורק בכיסא גלגלים. אמה סיפרה למיינט ו"ידיעות ירושלים": "בחודשים האחרונים פשוט אין לנו גישה מהבניין אל הרחוב הראשי. אין לי איך להוריד אותה עם כיסא הגלגלים, אז בעלי ואני פשוט צריכים לסחוב אותה כל פעם מחדש רק כדי לצאת מהרחוב שלנו. זה מתסכל, לוקח זמן רב, ובמקרים רבים פשוט פוצע אותנו. רק השבוע סחבתי אותה במדרגות ונפלתי בעצמי".
מתברר שהוריה של הילדה גם חלו בחודש האחרון בקורונה, מה שהחריף את הקשיים. "אומנם התרפאנו", סיפרה האם, "אבל הגוף שלנו חלש הרבה יותר. אנחנו כבר לא מצליחים לנשום במדרגות. בעלי בקושי יכול לעלות לבד בעצמו".
בני המשפחה פנו לעירייה, ולטענתם נאמר להם כי תיבנה רמפה במהירות האפשרית. "אני גאה מאוד בילדה, אבל זה שהיא מתניידת בכיסא גלגלים לא אומר שהיא פחותה מהתושבים האחרים. העירייה מחויבת לנגישות בסיסית. אני פשוט מותשת".
מהעירייה נמסר: "כלל הגורמים נמצאים בדיאלוג רציף עם המשפחה במטרה למצוא פתרון הולם למצב. למשפחה הוצעו מספר פתרונות וחלופות, שנדחו על ידה. העירייה תמשיך לפעול למציאת פתרון מיטבי שיוסכם על ידי המשפחה, תוך התאמה למורכבות השטח".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים