עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה לאחרונה את תוכנית "החומה הרחבה" והחליטה להמליץ לוועדה המחוזית על הפקדתה בתנאים. מדובר במקטע מתוך "החומה הרחבה" שהוקמה על-ידי חזקיהו המלך, אשר שרידיה נמצאים היום בבור בליבו של הרובע היהודי. החברה לפיתוח הרובע היהודי יוזמת מרכז מבקרים חדש במקום, אשר ישמר את הנגישות הויזואלית של כלל הציבור לממצא החשוב ויאפשר כניסה פנימה לתוך מרכז מבקרים חדיש, אשר ימחיש לבאים בשעריו את התקופה בה נבנתה החומה.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה מרכז המבקרים החדש
כך ייראה מרכז המבקרים החדש
כך ייראה מרכז המבקרים החדש
(הדמיה: חברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה, באדיבות עיריית ירושלים)
באמצעות הולוגרמה תועבר למבקרים רוח התקופה, שתכלול את המתח לקראת בואו של סנחריב לכבוש את העיר, את מפעליו של חזקיהו המלך בביצור העיר ובחציבת נקבה ששמרה על מימיו של מעיין הגיחון בתוך תחומי העיר, את המבנים שנהרסו כי עמדו בתוואי בו נבנתה בחופזה החומה, את מגדל השמירה שהתנשא מעל החומה – הכל על מנת לספר את סיפור המלחמה באימפריית אשור. אמור, בקרוב יהפוך המקום למרכז מבקרים חדיש ומונגש, אשר ימחיש לבאים בשעריו את ירושלים של לפני 2,700 שנה.
(כך יראה מרכז המבקרים של "החומה הרחבה". הדמיה: החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה)

הפינה ההיסטורית

במשך שנים ניטש ויכוח בין הארכיאולוגים על גבולות ירושלים בימי בית המקדש הראשון. בשנת 1970 הוכרע הוויכוח, כשנמצא מקטע מתוך "החומה הרחבה". חומה זו נבנתה על-ידי חזקיהו המלך בשנת 701 לפני הספירה, כאשר ביצר את העיר והגן על מקור המים שלה לקראת מסעו של סנחריב מלך אשור שחתר להחריב את ממלכת יהודה שמרדה בו. שרידי החומה נמצאים כיום ב"בור" בליבו של הרובע היהודי, ותיירים וחובבי היסטוריה צופים עליה מלמעלה.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה מרכז המבקרים החדש
כך ייראה מרכז המבקרים החדש
כך ייראה מרכז המבקרים החדש
(הדמיה: חברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה, באדיבות עיריית ירושלים)
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אני שמח על אישור תוכנית 'החומה הרחבה', אשר תחשוף לציבור הרחב עוד פנינה היסטוריה מירושלים של פעם. החומה, אשר נבנתה על-ידי חזקיהו המלך, עמדה בפרץ וירושלים לא נכבשה. זה הזמן לתת לה את הכבוד הראוי לה".
מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי, הרצל בן ארי: "אנו מעריכים ומוקירים את פועלה של העירייה וראש העיר לקדום מיזם חשוב זה, וליתר הפרויקטים לפיתוח המרחב התיירותי והאורבאני. על-פי התכנון שלנו, שישה חודשים מקבלת היתר הבניה נסיים ונחנוך את הפרויקט. בנוסף, חשוב לנו להביע הערכה רבה לצוות המשרד לירושלים ששותף מלא לפרויקט זה ולפרויקטים נוספים".