התוכנית להצלת הר חומה מהפקקים: כביש הגישה השני להר חומה, שעובר כיום מאחורי מנזר מר אליאס, הוא אומנם צינור חמצן ומספק גישה מהירה לכביש בגין, אך עדיין מדובר בכביש צר, מפותל ובעל מסלול אחד לכל כיוון שיוצר 'צוואר בקבוק' והעומסים בו חוזרים ונשנים מדי יום.
1 צפייה בגלריה
תוכניות הרחבה. כביש הגישה המשני
תוכניות הרחבה. כביש הגישה המשני
תוכניות הרחבה. כביש הגישה המשני
(צילום: שלומי כהן)
עכשיו מקדמים בעירייה תוכנית חדשה שתאפשר להרחיב את הכביש לשני נתיבים לכל כיוון. לצורך העניין אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בראשות ממלא מקום ראש העירייה אליעזר ראוכברגר, הפקעת שטחים לאורך תוואי הכביש. אומנם מדובר בפתרון לטווח רחוק ורק בעוד כשנתיים לכל המוקדם יוכלו הנהגים ליהנות מהרחבת הכביש, אך עדיין מדובר בשינוי עתידי מבורך לשכונת ענק שמראש לא תוכנן בה מערך כבישי כניסה ויציאה ראויים והולמים ועד כה ניתנו רק פתרונות לא מספקים ותוספות בדיעבד.
רק להתקנת רמזור בצומת הכניסה נאלצו תושבי הר חומה להתאזר בסבלנות חצי שנה. יש לציין כי עומסי התנועה בהר חומה צפויים רק להתגבר בשנים הבאות, עם השלמת אכלוס הבנייה החדשה ומימוש הבטחות ראש הממשלה וראש העירייה להרחבה משמעותית של השכונה ובניית הר חומה ה'.
חבר המועצה אלעד מלכא, שתמך בתוכנית: "הפקעת השטחים תאפשר את הרחבת הכביש וצמצום משמעותי של הפקקים בשכונה. בכוונתי להמשיך לקדם גם את המנהור מהשכונה עד כביש בגין כדי לצמצם צמתים בדרך וכדי למנוע חיכוך בין הכביש לרכבת הקלה שתעבור בדרך חברון. המהלכים הללו, לצד תגבור קווי האוטובוסים לשכונה במכרז החדש, יביאו לשינוי משמעותי באיכות החיים בשכונה ובחיבור שלה למרכז העיר ולשכונות השונות".