במיינט נתניה דיווחו השבוע כי מהומה פרצה בקרב הורים לילדים, בגן ילדים במרכז העיר נתניה, לאחר שגילו שאחת מילדי הגן חזרה למוסד כיממה לאחר שנחתה יחד עם משפחתה מביקור ברומא. האם שחזרה לארץ עם שלוש בנותיה, צלצלה עוד כשהיתה באיטליה למשרד הבריאות והתעניינה אם ישנן הנחיות כלשהן שעליה למלא, בעת שיחתה עוד לא היו כאלה. ההנחיות של משרד הבריאות על פיהן כל מי שחוזר מאיטליה מחוייב בבידוד של 14 ימים התקבלו ביום למחרת. האם הביאה את ילדותיה למוסדות הלימוד, ביניהן את ילדתה בת ה- 3 לגן. סייעת הגן דרשה מהאם לקחת את ביתה. "בהתחלה הגננת ניסתה להרגיע את הסייעת," סיפרה קרובת משפחה של האם, "אך ככל שנמשכה השיחה בצעקות רמות גם הגננת תפסה את הצד של הסייעת ודרשה שהאם תסלק את הילדה מהגן. עוד לא היתה באותו זמן הנחייה רשמית ולא שום דבר. הן עשו סרט מול הילדה שראתה איך הגננת ואמא שלה צעקו זו על זו. היא יצאה עליה מול כל הילדים. זה לא הגיוני. והכל למה? כי אותה סייעת נכנסה לפאניקה. חשוב לי לציין שהם היו גם אצל הרופא משפחה, ובאמת פעלו לפי ההנחיות שהיו באותו הזמן, אבל הבהלה של צוות הגן היתה חסרת פרופורציות".
3 צפייה בגלריה
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה (צילום: דוברות מד"א)
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה (צילום: דוברות מד"א)
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה (צילום: דוברות מד"א)
מהצד השני, ייתכן ותושבי ראשון לציון יכולים להיות רגועים בנוגע לוירוס הקורונה - אם אתם מאמינים כמובן בידע המיסטיקני הטמון בקלפי הטארוט. במיינט ראשון לציון מספרים כי המיסטיקנית סימה לסרי, תושבת העיר, טוענת שבדיקות שהיא עשתה הראו כי תושבי העיר לא יפגעו בגל הנוכחי. לסרי, מיסטיקנית וקוראת בקלפים, שנחשבת לדמות מוכרת בתחום ב-17 השנים האחרונות, בדקה את נושא הקורונה, ולטענתה כבר במהלך ששת השבועות הקרובים תימצא תרופה לנגיף הקורונה. עוד היא טוענת שבעונת הקיץ המחלה כבר לא תהיה יותר חלק מחיינו. לטענתה של לסרי, פיתוח התרופה יבוא מחוץ לגבולות ישראל אך היא אינה יודעת בוודאות מה יהיה מקור החיסון. את תושבי ראשון לציון ודאי יעניין לשמוע שהם לא בסכנה. לדברי לסרי, למרות שהנגיף כבר התגלה אצל מספר חולים בישראל, אין כל חשש לשלומם של תושבי העיר והמחלה לא תגיע לעיר. למרות הבשורות המרגיעות מעולם המיסטיקה, מודגש כי על הציבור, גם בראשון לציון, להישמע להנחיות משרד הבריאות בכל הנוגע לאמצעי הגיינה למניעת הידבקות, וכן על כל הנחיות הבידוד במידת הצורך.
חג פורים יחול אמנם בשבוע הבא, אבל בתקופה האחרונה הולכים וגוברים קולות הנפץ ברחבי העיר כתוצאה מהפעלת נפצים מסוגים שונים על ידי בני הנוער על אף האזהרות הרבות. במיינט פתח תקוה דיווחו על שריפה שפרצה בחדר אשפה בשכונת אם המושבות והתושבים טוענים כי זוהי תוצאה של מעשה קונדס ומשחק מסוכן. "אין לי משהו מבוסס כדי לקשר את הנפצים לכך אבל לאור רעשי הפיצוצים באותו זמן ומקרים נוספים ששמעתי עליהם עשיתי אחד ועוד אחד" סיפרה אחת השכנות בבניין, "על פי מה שראינו לאחר השריפה, את המוקד בו פרצה הדליקה, זה נראה על פניו כמעשה שובבות. הזעקנו גם את המשטרה אבל בגלל שזה היה לאחר כיבוי השריפה אני לא יודעת כיצד הם פעלו. יש תופעה מאוד מסוכנת של שימוש בנפצים מצד בני הנוער, בין אם יש קשר לדליקה ובין אם לא. מדובר ברעש מפחיד בשעות לא הגיוניות. יש נפגעי הלם שסובלים מזה קשות או בעלי חיים שנכנסים לחרדות. כל עוד מישהו זורק משהו בשטח פתוח, מבחינתי הוא מסכן את עצמו, אבל זריקת נפצים באזור מיושב יכול להיות מסוכן מאוד לכל מי שגר באזור". ממשטרת ישראל נמסר כי "נסיבות האירוע נבדקות".
3 צפייה בגלריה
חדר האשפה השרוף (צילום: פרטי)
חדר האשפה השרוף (צילום: פרטי)
חדר האשפה השרוף (צילום: פרטי)
ויכוח במועדון הסתיים בדקירה. במיינט ירושלים מדווחים כי כתב אישום הוגש השבוע נגד תושב איזור ירושלים בן 27, על דקירה שהתרחשה מחוץ למועדון 'הצעצוע' במרכז העיר. הרקע לדקירה: ויכוח על בחורה. על פי האישום, בסמוך לשעה 3 לפנות בוקר, התפתח במועדון ויכוח בין שני צעירים, כאשר הרקע לעימות הוא בכך שאחד מהם ניסה לשוחח עם אחת הנשים במועדון. תוך זמן קצר מאבטחי המקום הוציאו את השניים מחוץ למקום, כאשר אחריהם יצא גם הנאשם. תוך זמן קצר החלה התקוטטות בין קבוצה של כעשרה אנשים ששהו ברחוב. בין שתי קבוצות האנשים, בהן הנאשם, התפתחה תגרה אלימה שנמשכה במשך דקות ארוכות וכללה דחיפות והתקוטטות. על פי האישום, במהלך התגרה ההמונית שלף הנאשם חפץ חד ודקר באמצעותו את המתלונן בירך שמאל. המתלונן פונה לבית החולים שערי צדק שם טופל. עו"ד גבי טרונישוילי המייצג את הנאשם: "מרשי לא פגע באף אחד. לצערי לקחו קורבן שנקלע במקרה לאירוע שלא שייך לו וספג אלימות בעצמו והפכו אותו לתוקף. גם הטענה לפיה מרשי נמלט ממעצר אינה נכונה וברגע שהוא הבין שמחפשים אותו הוא הגיע למשטרה מיוזמתו. אני בטוח שלאחר קבלת חומרי החקירה נצליח להוכיח את טענותינו".
במיינט רעננה סיפרו כי בסוף השבוע האחרון, ביצע אלון כתריאל, מנהל המשמרת בתחנת הרכבת ברעננה, מערב סיור בוקר שגרתי, כשנתקל במעטפה הזרוקה בין השיחים בסמוך ליציאה מהתחנה. כאשר בדק את המעטפה נדהם לגלות כי היא מלאה בעשרות צ'קים ששווים הכולל עומד על 20,000 שקלים. כתריאל החל מיד בניסיונות האיתור של בעל הצ'קים, קרא בכריזת התחנה ואף החל להתקשר למספרי הטלפון המופיעים על הצ'קים, אשר התבררו כתשלומי ועד בית של בניין קומות שלם. לאחר כשעה של מאמצים מול צוותי הרכבת באיזור וכן מול אנשי הקשר הרשומים בצ'קים, אותר בעל האבידה בתל אביב, אשר סיפר בהתרגשות כי הוא מנהל ועד הבית בבניין מגוריו, וגילה לחרדתו שהצ'קים היקרים נאבדו לו. הנוסע הגיע לאחר מספר שעות חזרה לתחנת רעננה מערב, ואסף את הצ'קים שנשמרו בכספת התחנה, תחת משמרת אדוקה של צוות התחנה.
3 צפייה בגלריה
אלון כתריאל והצ'קים שנמצאו (צילום: דוברת רכבת ישראל)
אלון כתריאל והצ'קים שנמצאו (צילום: דוברת רכבת ישראל)
אלון כתריאל והצ'קים שנמצאו (צילום: דוברת רכבת ישראל)