פרסום ראשון: אלפי אנשי חינוך בירושלים - גננות, סייעות ומורים אינם מחוסנים, כך על פי נתונים שהגיעו לידי מערכת mynet ירושלים. 6,323 אנשי חינוך בירושלים, שהם יותר מ־20% מכלל המורים, הגננות והסייעות בעיר, סירבו להתחסן.
1 צפייה בגלריה
מורה
מורה
מורה
(אילוסטרציה: shutterstock)
על פי נתוני משרד החינוך, שמתפרסמים כאן לראשונה, מתוך 30,542 אנשי חינוך בבירה 24,219 אינם מוגדרים 'פטורי בידוד', כלומר החלימו מקורונה או קיבלו לפחות מנת חיסון אחת. הדבר מעיד כי למרות מאמצי משרד הבריאות והעירייה, מבצע החיסונים בירושלים מתקשה להדביק את הנתונים הארציים. הדבר בא לידי ביטוי גם במספר הגדל והולך של מאושפזים בבתי החולים הדסה, שערי צדק והרצוג.
הנה נתונים נוספים שנחשפים כאן לראשונה - אף על פי שהממוצע הארצי של בדיקות חיוביות לקורונה עומד על כ־7%, יש שכונות בירושלים שבהן לאורך שבוע שלם הממוצע גבוה בהרבה. ברמות פולין, עיר גנים, רמות אלון, נחלת שבעה ושמואל הנביא יותר מ־10% מהתושבים שנבדקו בשבוע שעבר נמצאו חיוביים. במלחה הגיע שיעור המאומתים לנגיף ל־20%.
בתוך כך, גורמים בציבור החרדי הבהירו השבוע כי אף שבשכונות אדומות קיימת החובה לקיים לימודים מרחוק, בכיתות ח' ומעלה, במוסדות חינוך רבים יקיימו לימודים כרגיל.
הרב י', סגן מנהל תלמוד תורה בירושלים: "משרד החינוך, משרד הבריאות וגם העירייה הפקירו אותנו. בהרבה בתי ספר לא קיבלו ערכות לבדיקות קורונה כמו אצל החילונים, וגם מי שקיבלו, זה קרה השבוע, כשהלימודים החלו לפני שלושה שבועות ובינתיים יש הדבקה בהיקף עצום. אמרו לנו שבשכונות אדומות, כמו רמות, הר נוף ורמת שלמה, כיתות ח' צריכות ללמוד ב'זום', וזו פשוט בדיחה. ברור שברוב המוסדות הלימודים יימשכו כרגיל - לרוב התלמידים אין בכלל אינטרנט בבית והרבנים מתנגדים ללימודים כאלה".
מהעירייה נמסר: "נכון ל־30/8, כ־80% מהצוותים החינוכיים פטורי בידוד (מחוסנים/מחלימים), ואנו עושים כל מאמץ כדי להגיע לשיעור גבוה יותר. האחריות על חלוקת ערכות בדיקת האנטיגן לבתי הספר היא של משרד החינוך. חלוקת הבדיקות לגני הילדים היא תחת אחריות עיריית ירושלים, ואכן חולקו ערכות הבדיקה לכלל הגנים בעיר. בימים האחרונים אנו עדים לגידול משמעותי בשיעור המתחסנים בקרב בני נוער, כולל בשכונות החרדיות וגם במזרח העיר. אנו ממתינים לקבל את נתוני ההתחסנות העדכניים ממשרדי החינוך והבריאות, ולכשנקבל אותם נפעל בהתאם להנחיות המשרדים שצוינו".
בעירייה לא השיבו על השאלה כיצד בכוונתם להתמודד עם שכונות אדומות שבהן יהיו לימודים בניגוד להנחיות.
ממשרד החינוך נמסר: "במידה שיתקבלו דיווחים על מוסדות שמפירים את הנחיות התקנות שיאושרו על ידי קבינט הקורונה, אלו יטופלו בהתאם לדין". באשר לאיחור בהעברת ערכות הבדיקה לחרדים נמסר: "הבדיקות המהירות חולקו לכלל הרשויות ובתי הספר ברחבי הארץ, בכל המגזרים".
ממשרד הבריאות נמסר: "ככל שישנם מוסדות שטרם קיבלו הם מוזמנים לפנות לדסק החרדי ונסייע בשמחה. המשרד לבטחון פנים ומשטרת ישראל אמונים על אכיפת התקנות. הקמת משל"ט הישיבות נמצאת בישורת האחרונה".
פורסם לראשונה: 17:37, 02.09.21