חושבים מחוץ לקופסא: 12 אנשי ונשות חינוך זכו באוסקר החינוך הירושלמי – לעשייה חינוכית יוצאת דופן. נשות ואנשי החינוך נבחרו בשל פועלם החינוכי הייחודי - חשיבה מחוץ לקופסה, ומחויבות לעשייתם החינוכית. הזוכים והזוכות נבחרו מתוך 7,000 המלצות שהוגשו ע"י הציבור הירושלמי - תלמידים, הורים ומורים. אלו הזוכים והזוכות:
13 צפייה בגלריה
אנשי הצוות הזוכים
אנשי הצוות הזוכים
אנשי הצוות הזוכים
(צילום: ריקי רחמן ונעם פיינר)

הגננת אילנה נקש | גן ורדים

אילנה היא גננת בגן הורדים בירושלים. אילנה עובדת כגננת בירושלים מזה 36 שנים, וחינכה דורות של תלמידים בעיר.
13 צפייה בגלריה
אילנה נקש
אילנה נקש
אילנה נקש
(צילום: נעם פיינר)

מהו החזון החינוכי שלך? "מיצוי חוזקותיו וכישוריו של כל ילד. קידום כל ילד וילדה לפי הזמן והקצב שלהם. חינוך לאהבת עם ישראל, תורת ישראל, וארץ ישראל, בהלימה ליעדי החינוך הממלכתי-דתי. שיתוף הורי ובוגרי הגן לדורותיו בארגון יריד הצדקה אחת לשנה לטובת נוער בסיכון, מתוך דאגה ואחריות לכלל ישראל. הפעלת אורח חיים בריא בגן, דאגה לרווחה רגשית, וקבלת האחר - שילוב ילדים בעלי רגישויות בריאותיות בגן מתוך התחשבות והכלה".

היועצת החינוכית אנה פורר | תיכון טדי קולק

אנה משמשת כיועצת חינוכית בתיכון טדי קולק בפסגת זאב, ועובדת כיועצת חינוכית מזה עשור. אנה נבחרה כזוכה בזכות עבודתה החרוצה, המסורה, והמקצועית בבית הספר.
13 צפייה בגלריה
אנה פורר
אנה פורר
אנה פורר
(צילום: נעם פיינר)

מהו החזון החינוכי שלך? "לתת לכל תלמיד.ה ואיש.ת צוות מענה דיפרנציאלי, שמותאם לצרכים האישיים שלו.ה. לצד המענה הפרטני, לראות את המערכת החינוכית באופן הוליסטי, ולזהות תהליכים ושינויים. לקחת חלק ביוזמות חינוכיות, לחשוב מחוץ לקופסה. עתיד חינוכי מיטבי צריך להיות מבוסס פחות על שינון, ויותר על תהליכי מטא-חשיבה, ופתרון בעיות. הכיתות יהיו קטנות יותר, ויהיה שילוב של בעלי צרכים מיוחדים באופן קבוע. יינתן דגש לצד הרגשי של התלמידים.ות והצוות החינוכי".

אב הבית רמאדן סואף, מח"ט | עבדללה בן אל חוסיין לבנות

רמאדן משמש כאב בית בבית הספר המדעי-טכנולוגי עבדאללה בן אל חוסיין לבנות. רמאדן מבצע את עבודתו בצורה יצירתית ויוצאת דופן, וכחלק מהצוות החינוכי בבית הספר. כך למשל, הוא הגה והוביל יוזמה בבית הספר – מחזור שולחנות ישנים ובלתי שמישים לשולחנות קרמיקה חדשים ויפים, עבודה יצירתית שזכתה בשבחים רבים.
13 צפייה בגלריה
רמדאן סוועף
רמדאן סוועף
רמדאן סוועף
(צילום: ריקי רחמן)

איך יראה חינוך עתידי מיטבי בעיניך? "החינוך העתידי יהיה מבוסס על הגברת המוטיבציה של התלמידים ללמוד, לדעת, ולקחת חלק פעיל בתהליך ההוראה, ועל הקניית מיומנויות מתאימות למאה העשרים ואחת".

המורה הרב דניאל בן חמו | ממ"ח בית רבן

הרב דניאל בן חמו משמש כמורה בבית הספר הממ"ח בית רבן. בנוסף, משמש גם כרב בית ספר ומנהל את בית המדרש והתפילות של תלמוד התורה. הרב דניאל בן חמו נבחר כזוכה היות והוא איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, אוהב את התלמידים אהבת נפש, ודואג למיצוי ומימוש הפוטנציאל של כל תלמיד. לשם כך הוא מעניק מזמנו האישי הרבה מעבר לשעות העבודה שלו, בעבודה פרטנית ואישית עם כל תלמיד. בהמלצות שהוגשו עבורו נכתב כי הוא "איש חינוך משכמו ומעלה. עובד במקצועיות וברוב קשב לכל תלמיד בנפרד כאילו הוא בן יחיד. אוהב את התלמידים, מעצים את הטוב שבהם".
13 צפייה בגלריה
הרב דניאל בן חמו
הרב דניאל בן חמו
הרב דניאל בן חמו
(צילום: נעם פיינר)

המזכירה דנה אפרים | ביה"ס הדסה עין כרם

דנה עובדת כמזכירה בבית הספר הפועל בביה"ח הדסה עין כרם מזה 7 שנים. בית הספר הייחודי מפגיש אותה עם התמודדות חינוכיות מאתגרות ויוצאות דופן: היא נמצא בקשר יום יומי עם הילדים המאושפזים, מארגנת עבורם טיולים ויציאות, ומתמודדת גם עם התדרדרות וקשיים במצבם הרפואי והאישי.
13 צפייה בגלריה
דנה אפרים
דנה אפרים
דנה אפרים
(צילום: נעם פיינר)

מה החזון החינוכי שלך? "על אף המגבלות הרפואיות של הילדים, יש לתת להם תחושת שייכות מלאה ולדאוג למלא את היום שלהם בשגרה, כדי להפיג מהם את הכאב והתסכול שהם חווים, באמצעות הכלה, אהבה, חינוך וטיפולים ייעודיים המתאימים לכל ילד. במקרה אחד, במחלקת אונקולוגיה התאשפזה ילדה בת 15 שהייתה צריכה להתחיל טיפולים מיידיים. היא לקחה מאוד קשה את הבשורה, והדבר שהיא הכי רצתה היה ללמוד איפור. היות ואני מאפרת מקצועית בעברי, נרתמתי לעזרתה, ישבתי איתה ולימדתי אותה. זאת חוויה שלא אשכח כל החיים".

רכזת ומלווה הסעות אדה קטן

אדה קטן, בת 46, עובדת כרכזת ומלוות הסעות עבור תלמידים ממספר מסגרות חינוכיות בחינוך המיוחד. אדה נבחרה כזוכה בזכות היוזמה והגדלת הראש שהיא מפגינה, ההשקעה והליווי בכל תלמיד ומלווה הסעות.
13 צפייה בגלריה
אדה קטן
אדה קטן
אדה קטן
(צילום: נעם פיינר)

איך את מדמיינת חינוך עתידי מיטבי? "תלמיד שבכל יום עולה על ההסעה בשמחה ובביטחון, מגיע בשמחה למוסד החינוכי, והינו פעיל ולומד בכיתה. לא רק תלמיד שנוכח בשיעורים". חוויה חינוכית מיוחדת עבורה הייתה ללוות ליום הגיוס לצה"ל תלמיד אותו ליוותה בהסעה יום יום, מכיתה א' ועד לסיום בית הספר היסודי.

הסייע נתנאל מועלם | תיכון ליפתא

נתנאל עובד כסייע בתיכון ליפתא – המיועד לבני נוער שהתקשו להשתלב לימודית או חברתית בבתי ספר קודמים. נתנאל הומלץ כמועמד לאוסקר בידי תלמידה, שסיפרה עליו: "פעם אחת ישבתי בכיתה ולא היה לי כוח לעשות את העבודה שנתנו לנו. נתי פשוט בא והרים אותי, והכריח אותי לעבוד. על הדרך עשינו צחוקים, בזכותו עברתי מחצית בלשון וקיבלתי ציון יותר גבוה. הוא תמיד גם לוקח אותי לשיעורים פרטיים במוזיקה. הוא פשוט מדהים".
13 צפייה בגלריה
נתנאל מועלם
נתנאל מועלם
נתנאל מועלם
(צילום: נעם פיינר)

צוותי צהרונים: פאני עיראקי | גן ברקת

פאני הינה גננת מובילה בצהרון גן ברקת, מזה ב-15 שנים. פאני עובדת בשיתוף פעולה מלא עם צוות הגן הנמצא עם הילדים בשעות הבוקר, ובכך מייצרת רצף חינוכי הנמשך עד לשעות אחר הצהריים, בסיום הצהרון. בין היתר, פאני מגיעה בהתנדבות לפעילות הגן בבקרים, מצטרפת לטיולי הגן, ועוד.
13 צפייה בגלריה
פאני עיראקי
פאני עיראקי
פאני עיראקי
(צילום: נעם פיינר)

ספרי על חוויה חינוכית מיוחדת. "בזמן הקורונה כאשר הילדים היו בבידוד, ביקרתי יחד עם גננת הבוקר את כל ילדי הגן בבתים, ופינקנו אותם במתנות. זה היה מפגש מאוד מרגש, חוויה מדהימה לי וגם לילדים".

השומר שמואל בן שושן, ת"ת חמדת התורה רמת שלמה

שמואל בן שושן, בן 37, עובד כשומר בת"ת חמדת התורה בשכונת רמת שלמה. שמואל עובד בבית הספר מזה 7 שנים. כשנשאל על עבודתו בבית הספר, סיפר: "תלמוד התורה הוא כמו הבית השני שלי וכמו משפחה עבורי, ולכן אני רואה בעבודתי כשליחות. החזון החינוכי שלי הוא לקבל את כולם בסבר פנים יפות, להשתדל לעזור לכולם, ולעשות תמיד יותר ממה שמוטל עלי".
13 צפייה בגלריה
שמואל בן שושן
שמואל בן שושן
שמואל בן שושן
(צילום: נעם פיינר)

המנהלת רוני אוחנה | ביה"ס גואטמלה

רוני הינה מנהלת בית הספר גוואטמלה. בהמלצות עבורה צוין כי רוני הינה "אישה משכמה ומעלה, בעלת לב ענק וחיוך לכל ילד. רוני קידמה מאוד את בית הספר בשנים האחרונות, דרך קידום נושא הטיפול בפרט וראיה של כל תלמיד ותלמיד, והתלמידים מרגישים זאת". כשנשאלה על חזונה החינוכי, ענתה: "חינוך מבחינתי הוא האפשרות לעצב ולהשפיע על המציאות של כל אחד ואחת מהתלמידים. בבית הספר אנו יוצרים חינוך המוביל למצוינות לימודית ורגישות חברתית. עתיד החינוך הוא בתפיסה חינוכית הוליסטית המקיפה את חייהם של התלמידים ושל הצוות החינוכי. חינוך המאפשר צמיחת אנשים אוטונומיים, סקרנים, רגישים לסביבתם ולעצמם".
13 צפייה בגלריה
המנהלת רוני אוחנה ומשה ליאון
המנהלת רוני אוחנה ומשה ליאון
המנהלת רוני אוחנה ומשה ליאון
(צילום: נעם פיינר)

פרס ליוזמה מחוץ לקופסא: המורה יוסף מילר | שבילי התורה

יוסף הינו מחנך בבית הספר שבילי התורה - מסגרת ישיבתית לנערים בעלי קושי לימודי, רגשי ונפשי. יוסף משמש בבית הספר גם כמדריך פדגוגי, וכאחראי על תחום לימודי הקודש. בהמלצות עבורו צוין כי הוא מפעיל את כל כישוריו לטובת התלמידים והמסגרת, ומוביל פרויקט לימודי גמרא באופן חדשני ומונגש לתלמידים.
13 צפייה בגלריה
יוסף מילר
יוסף מילר
יוסף מילר
(צילום: נעם פיינר)

מהו החזון החינוכי שלך? "אני מאמין כי כל נער הוא עולם ומלואו, לכל אחד ואחת הזכות לקבל כלים והכוונה להצלחה. החזון בעיני הוא להפוך קושי לאתגר, להנחיל גבולות עם אהבה, להיטיב את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי, לבנות יחד הנערים המתמודדים את היכולת להתקדם לחיים של שווים בין שווים בהצלחה".

פרס לעשייה חינוכית יוצאת דופן: המנהלת אמאל שקיראת | אל סוואחרה בנות

אמאל מנהלת את בית הספר אל-סוואחרה לבנות. אמאל הינה בוגרת בית הספר אותו היא מנהלת כיום. בהמלצות עבורה צוין כי אמאל "שואפת לשיפור שיטות הלמידה בבית הספר, הצליחה לשנות את בית הספר בצורה משמעותית".
13 צפייה בגלריה
המנהלת אמאל שקיראת
המנהלת אמאל שקיראת
המנהלת אמאל שקיראת
(צילום: נעם פיינר)

מהו החזון החינוכי שלך? "בנוסף להישגים האקדמיים של התלמידות, אני שואפת להכין אותן לא רק לתיכון, אלא גם לאוניברסיטה, ולהתמודדות עם כל אחד משלבי הלימודים השונים. אני שואפת להעצים את התלמידים, ולתת להם הכלים הנחוצים להצלחה. אני שואפת לשלב את התלמידים בעשייה, ולהטמיע בהם את הרצון לתת ולהיות אנשים חיוביים בחברה ממנה הם חלק – מהלימודים ועד העבודה".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "ברכות לזוכים באוסקר הירושלמי. החינוך הירושלמי הוא יוצא דופן ומיוחד בעשייתו המרתקת, הנועזת, המורכבת, המותאמת והמכילה. הרבה מאוד בזכות צוותי החינוך המקצועיים, המסורים והנחושים, שמאמינים בילדינו ויוצרים מערכת חינוך עירונית ברמה גבוהה מאד, מובילה ויוצאת דופן – המובילה לתוצאות מעוררות השראה".
סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה: "מי שמגיעים עם חיוך על הפנים כל בוקר ודואגים להצמיח את ילדינו, ראויים להכרה הכי מכובדת שאנחנו יכולים להעניק. אני גאה בקיום הטקס ובטוחה כי מסורת זאת תישמר בירושלים עוד שנים רבות״.