עיריית ירושלים בשיתוף עמותת "מגרש ביתי" הציבה אתמול (א') 12 לוקרים סמוך למוזיאון הסובלנות במרכז העיר. מדובר ביוזמה יצירתית שמטרתה לתת מענה למצוקת האחסון של דרי הרחוב. את הרעיון להקמת הלוקרים הגה הסטודנט הירושלמי ניב בלוש, במטרה להקל על התנהלותם היומיומית של דרי הרחוב ולהעניק להם מקום בטוח לשמירה על חפציהם. בלוש הציג את המיזם לראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ובעירייה הוחלט לקדמו.
1 צפייה בגלריה
הלוקרים שהוצבו ליד מוזיאון הסובלנות
הלוקרים שהוצבו ליד מוזיאון הסובלנות
הלוקרים שהוצבו ליד מוזיאון הסובלנות
(צילום: עיריית ירושלים)
הלוקרים עוצבו על-ידי אורי הלפרין, סטודנט ירושלמי לעיצוב תעשייתי בבצלאל, במטרה לספק מענה המותאם לצרכים הייחודים של דרי הרחוב והם פותחו, יוצרו והותקנו ע"י חברת טש מתכת.
בעירייה מציינים כי התנעת המיזם כללה הפעלת רכז אשר חבר ללמעלה מ-30 דרי רחוב, סיפק להם מוצרי הגנה (מסיכות ואלכוג'ל), מזון וציוד חורף. במקביל אף רתם את חלקם לתהליך טיפולי באמצעות המרכז למצבי חירום של מינהל קהילה ורווחה. יצוין כי אגף רווחה בעירייה מפעיל יחידה מיוחדת לטיפול בדרי רחוב המבצעת סיורי לילה, מציעה לינה בשלטרים, סיוע במיצוי זכויות ובפתרונות נוספים.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "מדובר במיזם חברתי מיוחד ממעלה ראשונה, המהווה חלק מהותי מתהליך שיקום של אוכלוסיית דרי הרחוב. אני מודה לכל השותפים שסייעו בקידומו. נמשיך לסייע לכל תושבי העיר".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 09:14, 07.12.20