תיעוד של מכולת אשפה בעיר העתיקה שבתוכה ספרונים המכילים פרקים מהקוראן, עורר השבוע כעס רב בקרב האוכלוסייה המוסלמית. התמונות הופצו ברשתות החברתיות וגרמו לזעזוע. "לא האמנו בהתחלה שמישהו יעשה דבר כזה", מסביר סמיר שאמי ממזרח העיר.
1 צפייה בגלריה
הספרונים באשפה
הספרונים באשפה
הספרונים באשפה. העירייה: "לא הוצאנו הוראה שכזו"
(צילום: פרטי)
"חשבנו שאולי מדובר בהתגרות. לאחר שביררנו הבנו שמנהל בית ספר בעיר העתיקה הורה להשליך אותם. דיברנו איתו והוא טען שזאת הוראה שקיבל מעיריית ירושלים, לאחר שספרים אלה התקבלו מהרשות הפלסטינית. אנחנו מבינים את הפוליטיקה שבין הרשויות, אבל למה לפגוע בקודשי הקודשים?"
לדבריו, המוסלמים, כמו היהודים, נוהגים שלא להשליך לאשפה ספרים שמכילים קטעים מהמקורות, אלא גונזים אותם בקרקע. המטרה היא למנוע ביזיון מהטקסט הקדוש.
עוד בחדשות:
"הזדעזעתי כשראיתי את הספרים הללו מושלכים", הוסיף שאמי. "אני אישית לעולם לא הייתי פוגע ברגשות הדתיים של אף אחד, לא הייתי זורק ספרי תורה לאשפה. יש דברים קדושים שלא נוגעים בהם".
שאמי יצר קשר עם פפה אללו, סגן ראש העירייה לשעבר מטעם סיעת 'מרצ', וזה פנה לבכירים ברשות המקומית. אללו: "העירייה לא צריכה להכניס בכוח את הלימוד הישראלי, וכשזה קורה מתרחשות תקלות כמו זריקה של ספרי קודש לאשפה".
מהעירייה נמסר: "העירייה רואה בחומרה כל פגיעה בערכי הדת וכמובן לא הוציאה כל הוראה שכזו. הטענות נגד המנהל נבדקו והוא דחה אותן על הסף. יצוין כי מדובר בתיכון שסגור תקופה ארוכה".
לעדכונים שוטפים – חדשות ירושלים