קבוצה של נשות הכותל הגיעה הבוקר (שישי) לרחבת הכותל ונתקלה בהתנגדות של קבוצה חרדית. לטענתן, "המתפללים החרדים חטפו באלימות מזוודה עם סידורים של נשות הכותל וקרע את הסידורים, תוך אלימות פיזית ומילולית כלפי הנשים שהגיעו להתפלל".
1 צפייה בגלריה
נשות הכותל. למצולמות אין קשר לכתבה
נשות הכותל. למצולמות אין קשר לכתבה
נשות הכותל. למצולמות אין קשר לכתבה
(צילום ארכיון: עמית שאבי)
יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל: "האלימות הקשה שחווינו הבוקר היא תוצאה ישירה של ההסתה שהיהדות הפלורליסטית, זו שבוחרת לקיים את הדת בשונה מהחרדים, חווה בימים האחרונים. הציבור השמרני מבין שאנחנו קרובות להשיג את מטרתנו - שוויון תפילה בכותל המערבי וחושש מאיבוד המונופול שלהם על היהדות. כבר 32 שנה שנשות הכותל נאבקת עבור שחרור הכותל ולא נפסיק עד השוויון המיוחל".
מהקרן למורשת הכותל נמסר: "הבוקר (ו') ראש חודש תמוז הגיעו לרחבת הכותל המערבי קבוצה קטנה של נשות הכותל ומולן באו למחות קבוצה קטנה של גברים אורתודוקסים שביקשו למנוע את כניסתן. הקרן למורשת הכותל המערבי מצרה על התלהטות הרוחות. סדרני הכותל עשו כל אשר לאל ידם להפריד בין הניצים ולהרגעת הרוחות. הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת להסיר את המחלוקות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום כמאחד.
"האירוע האלים הבוקר ברחבת הכותל הוא אירוע קשה שאין להשלים איתו. נוכח תוצאות האירוע במהלך קטטה אלימה בין הניצים, אין כל חשיבות כרגע לשאלה מי יצר את הפרובוקציות ומי הגיב להן. הנהלת הקרן למורשת הכותל תתחקר את האירוע ביחד עם משטרת ישראל וגורמי האבטחה בכותל תוך הסתייעות במצלמות האבטחה, על מנת להפיק לקחים ולמנוע הישנות מקרה קשה שכזה המבזה את קדושת הכותל המערבי".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים