ביקורת חריפה של שופט נגד המשטרה: פסק דין חדש, שבו נהג זוכה מעבירה של אחזקת סם, חושף מסכת אירועים קשה, שכללה בין היתר אלימות של שוטר כלפי אזרח ותביעה שנולדה ככל הנראה בעקבות פנייה של המתלונן למח"ש.
1 צפייה בגלריה
שוטר
שוטר
ביקורת חריפה של השופט נגד המשטרה
(צילום: shutterstock)
לטענת התביעה, בדצמבר 2017 הבחינו שוטרי סיור בגבעה הצרפתית בתושב מזרח העיר שיושב ברכב עם נערה. במהלך חיפוש שנערך ברכב נחבל הנהג ולאחר מכן התלונן במח"ש. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בעיר, נכתב כי תושב מזרח העיר אשר טען כי הכניס לפיו 'חתיכת בוץ' בלע אל בטנו 'אצבע חשיש' בניסיון להשמיד ראיות.
השופט אילן סלע, שדן בתיק, בחן תחילה את השאלה אם החיפוש ברכב היה חוקי והשיב בשלילה. לטענתו - גם אם מאמינים לעדות השוטר, רס"ר סארה סעיד, אשר טען כי ראה גלגול סיגריה, הדבר אינו מצדיק חיפוש על גופו של הנאשם וברכבו.
השופט ציין כי השוטר גם טען שהיה לו חשד כי מתבצעת פריצה לרכב, אולם לטענת בית המשפט זו גירסה "שנולדה לאחר מעשה - כדי להצדיק את תוצאות האירוע". יתרה מזאת, שוטר נוסף שנכח באירוע טען כי כבר בשעה שהם יצאו מהניידת הם התכוונו לבצע חיפוש.
השוטר סעיד העיד כי אף שזה היה חניון חשוך הוא הבחין בכל מה שקרה בתוך הרכב. על כך כתב השופט: "תמוהה וסותרת עוד יותר עדותו כשסיפר על דברים שהתרחשו ברכב, במרחק של 30-20 מטרים". בהכרעת הדין נקבע כי השוטר לא רק ביצע חיפוש לא חוקי, הוא גם הכה בפניו של הנהג באגרוף, והכניס 'ברכיה' לבטנו, בניסיון לחלץ מפיו את הסיגריה, שלכאורה הכילה חשיש.
השופט סלע כתב: "האלימות של השוטר סעיד כלפי הנאשם הותירה רושם ממשי בדמות חבלות לא קלות. בתמונות ניתן לראות כתמי דם על גבי הרכב, במקום שבו, לגרסת הנאשם, השוטר סעיד הטיח את פניו אל הרכב כששפתיו נפצעו מהמכה. לא ניתן הסבר כלשהו לכך שהנאשם לא נחקר מאז שהגיע לתחנת המשטרה סמוך לשעה 01:00 בלילה ועד סמוך לשעה 07:00 בבוקר, כולל האמירה של החוקר כי ככל הנראה הדבר היה בלתי אפשרי, שתומכת גם היא בגרסת הנאשם כי הוא לא הוכנס לחקירה בטענה כי הוא חייב לקנח את פיו מהדם קודם לכן".
עוד הוסיף השופט: "העובדה כי חרף המעשים החמורים של הנאשם הוא שוחרר מייד בתום חקירתו, כשבהמשך החקירה חודשה לאחר שהנאשם הלך להתלונן במח"ש, מעוררת תמיהה".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים