הסיוע המשפטי במשרד המשפטים הגיש השבוע תביעת לשון הרע נגד רשת הנעליים "סקופ". הסיבה: לטענת לקוחה, מוכרת בסניף בקניון עטרות סירבה להחליף לה מוצר רק בשל היותה "יהודיה לובשת כיסוי ראש".
2 צפייה בגלריה
חנות נעליים
חנות נעליים
הציעו פיצוי של 20 שקלים בלבד
(אילוסטרציה: shutterstock)
על פי כתב התביעה, תושבת אזור ירושלים רכשה לביתה נעליים בחנות הרשת בקניון עטרות. ביום 7.10.19 הגיעה הלקוחה לחנות לאחר שקיבלה אישור משירות הלקוחות להחליף את הנעל אותה רכשה זמן קצר. לאחר מכן במקום התפתח דין ודברים בין המוכרת ללקוחה, אז התקשרה המוכרת למנהלת החנות כשהיא משמיעה את השיחה ברמקול. על פי כתב התביעה "המוכרת השמיעה את השיחה ברמקול באופן שהתובעת שמעה את כל השיחה שהתנהלה בין המוכרת למנהלת בשפה הערבית, כאשר הם אינן מודעות לכך שהתובעת מבינה ערבית ולכן מבינה את הנאמר".
2 צפייה בגלריה
הקניון בעטרות
הקניון בעטרות
הקניון בעטרות
(צילום: קותי פונדמינסקי)
לתדהמתה של הלקוחה, "בהמשך השיחה שאלה המנהלת את המוכרת האם התובעת יהודייה או ערבייה ולאחר שהמוכרת ענתה כי התובעת יהודייה עם כיסוי ראש הורתה לה המנהלת שלא לבצע את ההחלפה. בשלב זה התערבה התובעת בשיחה ושאלה מה הקשר בין מוצאה לבין החלפת הנעליים, או אז המנהלת שהבינה כי התובעת הבינה את הנאמר בשיחה שינתה את החלטתה והורתה למוכרת לבצע את ההחלפה".
הלקוחה הנסערת פנתה לשירות הלקוחות בתלונה עם היחס המפלה, ובתגובה במוקד החברה הציעו לפצותה בכרטיס מועדון של 20 שקלים בלבד. בכתב התביעה דורש עו"ד עז אלדד, המייצג את הלקוחה כי רשת הנעליים תפצה בסך של 120 אלף שקלים.
מרשת סקופ נמסר: "מדובר בסניף זכיין של הרשת. בדקנו לעומק ולא היו דברים מעולם. הנושא יתברר בבית המשפט. רשת סקופ מתנגדת באופן נחרץ לכל סוג של אפליה ודוגלת במתן שרות הטוב ביותר ללקוח ללא קשר לדת, גזע ומין".
פורסם לראשונה: 15:14, 26.01.21