האם שוק מחנה יהודה אחד ממרכזי הקניות ההומים ביותר בירושלים יסגר היום? ב-8:00 בבוקר ייכנסו לתוקף ההגבלות במסגרת התקנות לשעת חירום, שעליהן החליטה הממשלה בלילה שבין יום חמישי לשישי. בתקנות, שנועדו להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל, נכתב, בין היתר כי אסור להפעיל "שוק קמעונאי הפתוח לציבור הרחב, וכן דוכן בשוק כאמור ובכלל זה דוכן למכירת מזון, ולמעט שוק סיטונאי". רגע לפני תחילת השבוע, בעיריית ירושלים אמרו כי לא תיאמו איתן את סגירת השוק מחנה יהודה.
2 צפייה בגלריה
(שוק מחנה יהודה. צילום: רפי קוץ)
על פי התקנות המעודכנות, "תותר פעילות ספורט של עד שני אנשים, ככל הניתן קבועים, או של אנשים הגרים באותו מקום". בטיוטת ההחלטה נקבע כי תותר פעילות ספורט של חמישה אנשים, ולפיכך בנוסח הסופי של תקנות החירום הוחמרה ההגבלה. עוד נקבע כי "אנשים יוכלו לצאת מהבית לטובת הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים, קבלת שירות רפואי, תרומת דם, הפגנה, הליך משפטי, הגעה לכנסת, לצורך טיפול במסגרת רווחה".
2 צפייה בגלריה
ההנחיות החדשות לאזרחים
ההנחיות החדשות לאזרחים
ההנחיות החדשות לאזרחים
(משרד הבריאות)
נציגת סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן התייחסה לדיווחים באשר לאפשרות לסגירת השוק וציינה כי ״שמעתי על כוונת הממשלה לסגור את שוק מחנה יהודה, וברצוני לומר לממשלה שמעשה זה פירושו סגר כלכלי על בעלי העסקים בשוק. זו מכה קשה נוספת ובלתי מתחשבת בסוחרים שעובדים בתוך עסק שלא מקבל לתוכו קהל. מה ההבדל בין מוכר דגים, בשר או אוכל ביתי שעושה משלוחים או מוכר טייק אווי ופועל בשוק לבין בעל עסק שעושה את אותו הדבר ברחבי העיר? מה גם שהסופרים ברחבי העיר צפופים הרבה יותר מהשוק, יש כאן מרחבים עצומים שמאפשרים לשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה״.
פורסם לראשונה: 23:24, 21.03.20