שוטרי מחוז ירושלים פועלים בימים אלה לאכיפת שמירת הבידוד על ידי האזרחים המחויבים בו. השוטרים עוברים בין כתובותיהם של תושבי העיר השוהים בבידוד, ומוודאים שהם נשמעים להנחיות ושומרים על עצמם ועל האזרחים מפני הדבקות.
השוטרים מגיעים לבתים כשהם מאובזרים בביגוד שמגן עליהם מפני סכנת היחשפות לנגיף, מוודאים שהמחוייבים בבידוד שוהים בבתיהם, ומנחים אותם באשר למילוי הנחיות משרד הבריאות. במשטרה מציינים כי רובם המכריע של מחויבי הבידוד בירושלים נשמע להוראות ומגלה אחריות אזרחית. עד כה, נפתחו בישראל 86 תיקי חקירה נגד אזרחים שבחרו להתעלם מההנחיות כאמור ביודעין והפרו את הבידוד. ∙ משבר הקורונה — כל העדכונים ב-mynet ירושליֿם
"משטרת ישראל מממשת את האחריות שלה במאמץ הלאומי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל" מסרה המשטרה. "בהתאם להנחיות הדרג המדיני, נערכנו לאכיפת ההגבלות שהוטלו בכדי לשמור על החיים של כולנו, ואנחנו מקיימים בכל יום הערכת מצב ומתנהלים במציאות דינאמית שמשתנה מדי יום, עם אויב בלתי נראה".
משטרת ישראל מתמקדת בשלושה רבדים עיקריים: שמירה על הסדר הציבורי, פיקוח ואכיפה. "כמו בימי הלחימה, כך בימי המגיפה - משמעת אזרחית מצילה חיים. אנו קוראים לאזרחים לנהוג באחריות אישית ולפעול מתוך ערבות הדדית במצב המורכב והרגיש בו אנו נמצאים" מסרה המשטרה. "נמשיך לפעול בשיתוף כלל הגורמים על מנת למצות את הדין עם כל מי שיבחר להתעלם מהוראות משרד הבריאות ויגרום במעשיו, ברשלנות או במתכוון, להתפשטות נגיף הקורונה ופגיעה בבריאות הציבור".