המראה של מאות רבות של חוגגים במדורות ל"ג בעומר בשכונת מאה שערים עורר הרבה ביקורת ולא מעט חשש. כעת, שבועיים אחרי, טוען גורם במשרד הבריאות כי יש נדבקים בווירוס הקורונה מבין אלה שהשתתפו באירוע. לטענת אותו גורם, תופעה מדאיגה יותר היא של חולים המסרבים להיבדק.
1 צפייה בגלריה
המדורה הערב, במאה שערים
המדורה הערב, במאה שערים
החגיגות לפני שבועיים
(צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)
במהלך החג, ובניגוד להוראות משרד הבריאות, הצטופפו בבתי אונגרין מאות גברים, נשים וגם ילדים רבים ללא שמירת מרחק וללא מסיכות. למרות ההתראות בתקשורת, הם הדליקו מדורה וחגגו סביבה עד שהמשטרה הגיעה ופיזרה את ההתקהלות, שנעשתה בניגוד להוראות.
על פי הדו"ח שפרסם משרד הבריאות ביום ראשון בערב, ירושלים היא שיאנית חולי הקורונה בישראל. מתחילת המגיפה אותרו בעיר 3,688 חולים, מתוכם החלימו 3,228 איש. בשלושת הימים שקדמו לדו"ח אותרו בעיר שישה חולים חדשים.
אלא שבמשרד הבריאות משוכנעים כי מספר החולים בבירה גבוה מהמספרים המדווחים, וזאת בשל חולים שאינם מתועדים.
כידוע, מי שסובלים מחום של יותר מ־38 מעלות, המלווה בשיעול או בקוצר נשימה, עוברים בדיקה בקופת החולים שלה הם שייכים; אלא שלדברי הגורם במשרד הבריאות, קיימת תופעה של חרדים קיצוניים המתגוררים במאה שערים שאינם נבדקים, גם כאשר הם חשים בסימני המחלה.
"הם פשוט מסרבים להיבדק, כדי שלא ילחצו עליהם להתאשפז בבית החולים או לנסוע למלוניות האשפוז", הסביר אותו גורם.
הגורם הוסיף וציין כי למרות שאין נתונים רשמיים, מדובר בתופעה מדאיגה של ממש המקיפה חולים בעשרות משפחות וקיימת לא רק בירושלים, אלא גם בעוד ריכוזים של חרדים קיצוניים, כמו למשל בבית שמש.
ממשרד הבריאות נמסר: "מל"ג בעומר דווח על 51 חולים מאומתים בעיר ירושלים. מתוכם, חמישה חולים גרים במאה שערים, שבתי אונגרין נחשבת לחלק ממנה".

החגיגות לפני שבועיים
צילום: מחאת החרדים הקיצוניים