"מורידים את הכפפות": עשרות סטודנטים הפגינו הבוקר (ה') מול בנין המועצה להשכלה גבוהה בירושלים.
1 צפייה בגלריה
מאות סטודנטים הגיעו להפגנה
מאות סטודנטים הגיעו להפגנה
מאות סטודנטים הגיעו להפגנה
(צילום: התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית)
"מקבלי ההחלטות בהנהגת ההשכלה הגבוהה לא רואים את הסטודנטים ושוויון בין הסטודנטים לא עומד לנגד עיניהם", נמסר מהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית.
עוד הוסיפו: "המשק אמנם לאט לאט מתחיל לחזור לשגרה, אבל הסטודנטים עדיין נשארים הרחק מאחור. במשבר הנוכחי הם היו הראשונים שפוטרו וכנראה יהיו האחרונים שיחזרו לשוק התעסוקה. לרבים מהסטודנטים אין מקום עבודה לחזור אליו, חלקם לא זכאים לדמי אבטלה וגם אלה שכן - בקרוב יסיימו לממש אותם. המדינה הקצתה 80 מיליארד שקלים לטובת ההתמודדות עם משבר הקורונה, אבל 0 שקלים לטובת הסטודנטים/ות".
בין היתר הסטודנטים נאבקים על: הזכות לוודאות ואיכות למידה – הסטודנטים מבקשים הנחיות ברורות ומסודרות להמשך הלימודים ותקופת המבחנים הקרובה. עוד הם דורשים לא לקיים מבחנים באופן פיזי אם אין פתרונות תחבורה ציבורית לקמפוס. למצוא את הפתרונות לאוכלוסיות סיכון, אוכלוסיות מיוחדות, סטודנטים הורים - עכשיו ולא כשיתחילו להגיע אלפי פניות פרטניות.
דבר נוסף, הזכות לשוויון – הסטודנטים דורשים שוויון בין כלל הסטודנטים באקדמיה, הזכות לרשת ביטחון - להקים קרן מענקים לכל הסטודנטים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה ונותרו בלי רשת ביטחון.
הנושא האחרון עליו הם נאבקים: הזכות להגינות - פתרונות עבור כל דיירי המעונות בארץ. "ממשיכים לשלם כרגיל על מגורים במעונות למרות שמזמן חזרנו לבית של ההורים", נמסר מהארגון.