שני מנצחים ושני מפסידים, ואלו שמות: ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגנית ראש העירייה חגית משה במנצחים, נפתלי בנט והיו"ר היוצא של 'הבית היהודי' ניר אורבך, במפסידים. זו התמונה העולה מאחד הקמפיינים המפתיעים ביותר שהתנהלו לאחרונה בפוליטיקה הישראלית – המרוץ שבסופו הפכה משה ליו"ר 'הבית היהודי'.
1 צפייה בגלריה
חגית משה במסע הבחירות. אחריות כבדה
חגית משה במסע הבחירות. אחריות כבדה
חגית משה במסע הבחירות. אחריות כבדה
(צילום: עמוד הפייסבוק של משה)

הפתעה בסלון

אין ספק כי יום שלישי היה הקרב הפוליטי החשוב ביותר בקריירה הציבורית של משה. לצד הדחיפה של נתניהו היא פעלה במרץ להבטיח את תפקיד היו"ר, אך ככל הנראה ללא תמיכת נתניהו, מרבית הסיכויים שלא הייתה זוכה. זאת למרות שהצליחה להשיג תמיכה של מספר רבנים חשובים.
לאחר שנעלמו ענני הקרב בינה לבין היו"ר היוצא התבררה התוצאה: משה השיגה 472 קולות לעומת אורבך שהשיג 369 קולות. ובמילים אחרות: ניצחון מוחץ. משה פנתה ראשית לבעלה: "אני רוצה להודות לאיציק, מי שהכניס אותי למפלגה בצעירותי". מכאן עברה למאוכזב הראשי: "כמו כן אני רוצה להודות לניר על תקופה של שמונה שנים בניהולה של המפלגה".
"כשהגעתי הביתה הילדים כתבו לי על לוח מחיק בסלון: 'אימא את תמיד מספר אחת שלנו'", היא מספרת ל"ידיעות ירושלים". "כמובן שלא הצלחתי לישון באותו לילה, האדרנלין היה ברמה גבוהה מאוד".
ההפתעה הגדולה בניצחון היא בגלל שמרכז המפלגה הוקם בזמנו על ידי נפתלי בנט, שרצה בניצחונו של אורבך. למעשה, רק לפני כשבועיים הודיעה משה על כוונתה להתמודד לראשות המפלגה, וזאת לאחר מסרים שהפיצו מקורביה לפיהם "מופעלים עליה לחצים רבים". בגלל הזמן הקצר שעמד לרשותה היא 'חרשה' כמעט את כל הקלפיות ביום אחד.
מהו המסלול שעשית ביום שלישי?
"זה התחיל מהבית שלי בבאר שבע, אחר כך נסעתי לשדרות, אשקלון, רחובות, ראשון לציון ולכמה שיותר מקומות הצבעה".

מסר מפתיע מהבת

מה עושים לך הדיבורים על כך שבזכות התמיכה של נתניהו זכית בתפקיד?
"אני לא מתרגשת מהדיבורים על ראש הממשלה. הוא לא מכיר אפילו פעיל אחד של המפלגה. נכנסתי עמוק לתוך המרוץ, התעסקתי רק בלנצח את הבחירות".
מה קרה לך רגע לאחר הזכייה?
"שהגיעו התוצאות הלב שלי נפל, זו אחריות כבדה מאוד, ואני בהחלט מבינה זאת.אגב, אחת מבנותיי איחלה לי שכלל לא אזכה. כששאלתי אותה מדוע הסבירה כי היא יודעת כמה אני אוהבת את העבודה הנוכחית שלי בעירית ירושלים".
לפני מספר ימים הודיעו בנט ובצלאל סמוטריץ' על כוונתם לרוץ ברשימות נפרדות. עכשיו משה מצהירה כי כוונתה לאחדות עם 'האיחוד הלאומי'. לדבריה, היא מתכננת לנהל משא ומתן שקט עם סמטוריץ', "כזה שלא יהיה בתקשורת". המשא ומתן, אגב, החל יום אחרי הבחירות.
ומדוע נתניהו דחף לניצחונה: הוא העריך כי לאחר שאורבך, הידוע כמקורב לבנט, ייצא מהזירה, יהיה קשה הרבה יותר לאחד בין 'הבית היהודי' ל'ימינה'.
בימים הקרובים יתברר האם פניהם של משה וסמוטריץ' לחיבור עם בנט ושקד, או לריצה נפרדת. גם נתניהו יקיים סקרי עומק על מנת להבין האם מפלגתם של משה וסמוטריץ' תעבור את אחוז החסימה או תבזבז קולות לגוש הימין. עוד אפשרות שעלתה במערכת הפוליטית היא חיבור של משה וסמוטריץ' עם מפלגת עוצמה יהודית בראשותו של איתמר בן גביר.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים