בצל ההליך הפלילי המתנהל נגדו לאחר שהואשם כי תקף מפגינים חרדים, מפקד תחנת לב הבירה, נצ״מ שימי מרציאנו ביקש לסיים את תפקידו ולעבור לתפקיד מטה - כך נודע ל-mynet ירושלים.
1 צפייה בגלריה
נצ"מ מרציאנו. "כוחניות היא לא הפתרון"
נצ"מ מרציאנו. "כוחניות היא לא הפתרון"
נצ"מ מרציאנו.
(צילום: דוברות המשטרה)
לאחר כשנתיים בהן שימש כמפקד תחנת לב הבירה, הנחשבת לאחת התחנות המורכבות והקשות במשטרת ישראל נצ״מ מרציאנו יסיים את תפקידו בשבועות הקרובים ומסתמן כי יעבור לתפקיד מטה. תקופת שירותו נחשבת לקצרה יחסית, שכן קודמו בתפקיד, נצ״מ נתי גור שירת כמפקד התחנה במשך כשלוש שנים.
במהלך שירותו נאלץ מרציאנו יחד עם שוטריו להתמודד עם אירועים מורכבים ובניהם אכיפת הנחיות הקורונה, הפרות סדר אלימות במגזר החרדי והתמודדות עם אירועי פח״ע בבירה. אירוע אחד, אעיב ?? על פיקודו בתחנה, כאשר במהלך הפרת סדר שהתרחשה בחודש אוקטובר 2020 על פי כתב אישום שהוגש כנגדו, תקף שני מפגינים קטינים. בתחילת חודש פברואר השנה זוכה מרציאנו מהאישומים כאשר בית המשפט ציין כי ״מעשה האלימות שהפנה אסור ומיותר, ואולם מכלל הנסיבות במקרה דנן חייבו את מיצוי הדין עם הנאשם במישור המשמעתי״.
על החלטת הזיכוי הגישה המחלקה לחקירת שוטרים ערעור לבית המשפט המחוזי. במסגרת הערעור נטען כי השימוש שהופעל ובוצע נגד הקטינים בוצע שלא כדין ״המערערת תטען כי בית המשפט סטה באופן בולט מהמדיניות המשפטית המקובלת והראויה. המערערת עותרת במסגרת ערעור זה לא רק לתקן את ששגה בית המשפט אלא גם להציב את הרף הנורמטיבי במקום הראוי לו. לטענת המערערת, הכרעת הדין אינה מתייגת נכונה את חומרת מעשיו של המשיב, ואף יש בה כדי לשדר מסר סלחני וחלילה מסוכן, בנושא רגיש ובעל משמעות חברתית ומשפטית מן המעלה העליונה לא רק לאזרח הפרטי בו מדובר אלא לציבור כולו".
ממשטרת ישראל נמסר: "בשבועות הקרובים צפוי להתחיל סבב רוחב ארגוני בדרג נצ״מ, ומטבע הדברים הקצין שהשלים שנתיים כמפקד תחנה - הינו אחד מהקצינים שידונו במסגרת סבב זה. הקצין זוכה לאחרונה בבימ״ש והערעור שהוגש ע״י מח״ש ידון בערכאה המשפטית הרלוונטית כמקובל. למען הסר ספק אין כל קשר בין הערעור שהוגש ע״י מח״ש, לבין השתתפותו בהליך סבב הרוחב לקצינים בדרג נצ״מ שעתיד להתקיים במשטרת ישראל ולכלול קצינים נוספים".