במסגרת התכנית שדרוג רחובות ישודרג גם רחוב המלך דוד. עלות השדרוג עומדת על 32 מיליון שקלים. הפרויקט נעשה שיתוף ציבור עם כל בתי המלון הסוחרים והדיירים החיים על הציר.
1 צפייה בגלריה
כך ייראה רחוב המלך דוד
כך ייראה רחוב המלך דוד
כך ייראה רחוב המלך דוד
(הדמיה: סלמה מילסון ארד ואבנר סימון אדריכלים)
רחוב המלך דוד יועד לשדרוג השנה ע"פ תכנית העבודה של העירייה, אך על פי התכנון המקורי העבודות יועדו לחודשי החורף, התקופה הפחות מתויירת של ירושלים. העבודות הוקדמו בעקבות נגיף הקורונה והעדר התיירים באזור.
הפרויקט יכלול פיתוח, שדרוג ושיקום של המרחב הציבורי ברחוב דוד המלך וסביבתו, ויצור רצף לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים ממלחה למרכז העיר. שביל האופניים ברחוב יהיה המשך של השביל המבוצע היום בגן בלומפילד ושאר השבילים המגיעים מדרום העיר ויסתיים במרכז העיר, כך שיושלם חיבור שבילי האופניים בין דרום העיר למרכזה.
עבודות הפיתוח יכללו: שימור של 100% מהעצים ההיסטוריים הקיימים ברחוב ושתילת עצים חדשים נוספים, החלפת ריצוף, שיקום המדרכות, החלפת תשתיות ביוב וחשמל עירוניים, החלפת עמודי התאורה, הצבת ספסלים ואביזרי רחוב והרחבת המדרכות להולכי רגל, ריבוד הכביש וסימונו מחדש ותוספת של כיכר אשר תווסת את התנועה באיזור.
העבודות כבר השבוע כאשר בתחילה תיכנס חברת הגיחון לעבודות שדרוג תשתיות ביוב ברחוב, עבודות שדרוג התשתית יערכו עד ספטמבר 2020 ולאחריהם הרחוב ייסגר באופן הדרגתי ע"פ מקטעים. העבודות יארכו כ-10 חודשים שבסופם יפתח הרחוב. השדרוג יכלול שינויים קבועים בהסדרי התנועה לאורך כל הציר ובצומת אגרון.
ראש העירייה: "שדרוג רחוב המלך דוד הוא פרויקט שדרוג מורכב אשר משפיע תחבורתית על כל מרכז ירושלים. בעבודת תכנון ארוכה שלקחה בחשבון את כלל הפרמטרים החלטנו להקדים את העבודות ולצאת אליהם כבר עכשיו. עד שובם של התיירים הרחוב ימתח פניו ושבילי האופנים מדרום העיר יחוברו למרכזה לרווחת התושבים והתיירים".