מה יותר גרוע מבן זוג שבוגד? תשלום של עשרות אלפי שקלים לחוקר פרטי על התיעוד של זה. דודו, צעיר תושב העיר שמעדיף שלא לחשוף את פרטיו המלאים, מפעיל כבר מספר שנים ארגון של גמילות-חסד ('גמ"ח') מסוג יוצא דופן. בדרך כלל הגמ"חים יעניקו לכם הלוואה ללא תשלום, או ישאילו לכם ציוד לבית. דודו, לעומת זאת, ישאיל לכם אמצעים למעקב, במסגרת עמוד הפייסבוק 'גמ"ח ציוד ריגול בחינם'.
1 צפייה בגלריה
ריגול
ריגול
הגמ"ח בחינם
(צילום המחשה: shutterstock)
לפרנסתו הוא עוסק בתחום התיירות, אבל בגלל הקורונה הוא נאלץ לצאת לחל"ת, מה שהותיר לו הרבה זמן פנוי לתחביב שלו - תיקון והשאלה של מכשירי ריגול. מתברר שחברים שרכשו את הציוד העבירו אותו אליו לאחר תום השימוש והוא נהג לשדרג את המוצרים ולהשאיל אותם. השמועה עברה מפה לאוזן והביקוש גדל. "היו כאלה ששמעו עלי והיו מגיעים אלי כדי לתת לי את מכשירי הריגול שהם קנו", הוא מספר, "הם השתמשו פעם-פעמיים וכבר לא היה להם בזה צורך, אמרו לי להביא לאלה שזקוקים להם. כל כך הרבה הביאו לי שנהיה לי ממש אוסף. אני בכלל לא התכוונתי שזה יהיה גמ"ח, סתם הייתי משאיל לאנשים מכשירי הקלטה בחינם כי היו לי. עכשיו זה ממש פיצוץ, הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל".
לדבריו, המגפה האיצה את הביקוש לציוד. "המון נשים מתקשרות בתקופה הזאת של הקורונה. נשים שפתאום שמות לב להתנהגות מוזרה של הבעלים שלהן. בשגרה לא כל כך שמים לב. אבל פתאום כשהרבה יותר בבית שמים לב יותר למה שקורה: שהוא יותר מדי בפלאפון, שיש קוד לפלאפון, שהוא נכנס עם הפלאפון לשירותים וכו'. המון לקחו ממני מכשירי הקלטה בתקופה הזאת. אני אף פעם לא שואל בשביל מה מכשיר ההקלטה, אבל כשמישהו מבקש ממני מכשיר הקלטה לרכב, אני כבר מבין שזו לא אלימות במשפחה או חשד להתעללות בגן של הילד".
לדבריו, כאשר הציוד מוחזר, הוא שומע בצער על אלימות או בגידה, אבל משוכנע שהוא עושה מעשה חסד. "אף פעם לא נחמד לשמוע שבתים נהרסים, אבל אותה בחורה בכל מקרה היתה מגלה על הבגידה, ומשלמת הרבה מאוד כסף בשביל זה. אני מעדיף כמובן שייקחו ממני מכשיר, יחזירו אותו ויגידו שלא גילו כלום. זה בהרבה יותר כיף. בתחום הזה בעלי המקצוע יודעים שהאדם במצוקה והם מנצלים את זה. האדם במקום כל כך רגיש שהוא מוכן לעשות הכל כדי לקבל את המידע. כשמגיעים לבעלי מקצוע - חוקרים פרטיים או למי שמוכרים מכשירי ציטוט וריגול, הם 'תוקעים' מחירים הזויים, חיקויים, מוכרים ביוקר מכשירים לא איכותיים שבתוך יומיים מתקלקלים. אנשים לא מאמינים לי כשאני אומר להם שהם יכולים לשאול ציוד בחינם. אתה מציל פה אנשים. יש הרבה גמ"חים במדינה שלנו, אבל דווקא בתחום הזה שאנשים מאוד צריכים אותו - אין".
ויש לו גם מוסר השכל: "אל תחשבו שאתם יכולים לעשות דברים רעים ואף אחד לא יעלה על זה. היום הכל מפוקח ומבוקר בכל פינה. תתנהגו כמו שהייתם רוצים להיראות ולהישמע דרך מצלמה נסתרת או הקלטה".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים