תושב מזרח העיר (36) נעצר בסוף השבוע האחרון בחשד לתקיפה חמורה של אשתו, אותה ביצע יחד עם אחיה. על פי החשד, ביום חמישי האחרון מצא הבעל התכתבויות של אשתו עם גבר אחר, ומתוך אמונה כי היא בוגדת בו, קרא לבני משפחתה להגיע לביתם. לאחר שהגיעו, תקף אותה בעלה על פי החשד, יחד עם אחד מאחיה.
1 צפייה בגלריה
שלח את בני משפחתו כדי לתקוף
שלח את בני משפחתו כדי לתקוף
שלח את בני משפחתו כדי לתקוף
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
האישה הגיעה לתחנת המשטרה כשעל פניה חבלות, והיא מקיאה דם. היא פונתה מיד לבית החולים על ידי צוות מד"א שהגיע למקום. היא דיווחה לשוטרים כי בעלה ואחיה הם שתקפו אותה, בעת שהוריה נכחו במקום.
בעלה נעצר בשעות הלילה של יום חמישי, ובחקירתו טען כי הוא התקשר להוריה וביקש מהם להגיע "על מנת שישכינו שלום בית" בין בני הזוג. בסוף השבוע הובא לבית משפט השלום שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-5 ימים.
עו"ד לאה צמל המייצגת את החשוד, טענה בדיון הארכת מעצרו כי החשוד בסך הכל פעל "כמקובל". לדבריה: "אם נתפסו שיחות שמלמדות על מעשה של בגידה כלשהי בין אישה נשואה לאדם אחר, יכול היה הבעל לפגוע בה אם היה רוצה בכך. אלא שהוא לא רצה בכך, הוא רצה להשתחרר מחוץ לתמונה והעביר את הטיפול בנושא למשפחתה כפי שמקובל".
עו"ד צמל המשיכה ואמרה: "ברור כי הבעל לא הרים ידו על אשתו בשום צורה שהיא, משום שזה לא תפקידו. ברגע שדבר כזה מתרחש הוא העביר את הטיפול בנושא למשפחתה. הוא מוריד מעצמו אחריות ולכן לא הרים עליה יד. הוא היה בחדרו ברגע שמשפחתה הגיעה".
שופט השלום אורן סילברמן ציין כי מדובר באירוע אלימות חמור, וכי תקיפתה של האישה נעשתה כפי הנראה בתיאום בין בעלה ובין אחיה. למרות שבתקופה זו בוחנים בתי המשפט בזהירות יתירה כל מעצר, מצא השופט סילברמן להאריך את מעצרו של הבעל וציין: "ישנה מסוכנות ברורה, והמעצר הוא חיוני, ממש, הן לאור המסוכנות כפי שעולה מנסיבות התקיפה והן לאור עילת השיבוש".
עו"ד לאה צמל מסרה בתגובה: "אין שום ספק שאני נגד תקיפה של בני זוג מכל סוג שהוא. ישנה בעיה שחוזרת על עצמה והיא שבית המשפט לא בתוך עמו יושב, בית המשפט מכיר את לקסיקון החברה הישראלית, לא של החברה במזרח ירושלים. כשאני אומרת בשם הבעל שהוא לא הכה אותה, זאת משום שהקוד אומר שבכזה מקרה יש להזעיק את הוריה כדי שיפתרו את הבעיה בעיניהם, ומאותו רגע הוא הסיר מעצמו אחריות לנושא. היה חשוב להעיר נקודה זאת שברורה בקודים החברתיים במזרח ירושלים".