פרקליטות המדינה הגישה בשבוע שעבר כתב אישום נגד יגאל רמבם בטענה כי הוביל מספר תהלוכות בלתי חוקיות במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה, היוצאות מדי מוצאי שבת מגשר המיתרים לכיוון כיכר פריז. באופן חריג, מספר מפגינים ששמעו על הגשת כתב האישום נגד רמבם פנו אל השופטת הדנה בתיק בבקשה כי תעמיד גם אותם לדין פלילי.
2 צפייה בגלריה
אלפים צועדים לבלפור
אלפים צועדים לבלפור
הצעדה השבועית לבלפור
(צילום: לירן תמרי)
באחת הבקשות שהונחו על שולחנה של השופטת סקפה שפירא, נכתב: "המבקש הינו אזרח ישראלי אשר משתתף באופן תדיר בהפגנות ומחאות שונות. המבקש הופתע לגלות כי המאשימה החליטה להטיל את האחריות הבלעדית להובלת תהלוכות המתקיימות נגד הנאשם בשוחד, זה המכהן כראש הממשלה, על מר יגאל רמבם". בהמשך הבקשה מבקש המפגין: "המבקש מתכבד ומודיע בית המשפט כי הוביל תהלוכה או לכל הפחות חלק ממנה, בעיר ירושלים ובמקומות אחרים ברחבי ישראל ומצפה כי מתוך עקרון השוויוניות כלפי החוק, הוא יועמד לדין פלילי על מעשיו הזהים למעשו של הנאשם מר רמבם, ויצורף לתביעה".
בבקשה אחרת שהוגשה על ידי מפגין נוסף נכתב לשופטת "נדהמתי לשמוע כי האחריות הפלילית להובלת תהלוכת המחאה כנגד הנאשם בשוחד מוטלת על מר יגאל רמבם. הריני מודיע בזאת כי אני הובלתי את התהלוכה. מצפה כי תוטל דווקא עלי האחריות להובלת התהלוכה".
2 צפייה בגלריה
מאות מפגינים צועדים לבלפור
מאות מפגינים צועדים לבלפור
הצעדה. הפכה למסורת שבועית
(צילום: לירן תמרי)
יגאל רמבם מאושם בעבירה של התקהלות אסורה לאחר שבמוצאי שבת 19.12.20 הוביל על פי כתב האישום תהלוכה ברחובות מרכז העיר "הנאשם הוביל את התהלוכה, לפחות בקטע שמרחוב לורך ועד לרחוב בן יהודה. הנאשם הלך בקדמת התהלוכה, כשפניו מופנים אל הצועדים. הוא החזיק בידו מגפון, וקרא לעבר הצועדים מעת לעת, הוראות שונות על פי צורך – להתקדם, לעצור, ליישר את הכרזה הגדולה שנשאו הצועדים בראש התהלוכה, כמו גם קריאות שונות הקשורות למחאה. מערכת mynet ניסתה לקבל את תגובתם של המפגינים אך נתקלה בסירוב.