אירוע יוצא דופן סמוך לירושלים: צבועה פצועה אותרה בסוף השבוע על ידי צוות צוות מג"ב יישובים סמוך לכביש 44 ליד כפר אוריה. ד"ר גיל הכהן, מנהל השרות הווטרינרי של מועצת מטה יהודה, קיבל אישור לכידה ממפקח רשות הטבע והגנים, אריאל קדם ואל המקום יצא צוות פקחים ווטרינריים מטעם המועצה. לאחר מאמץ רב, הצליחו הפקחים הווטרינריים חוסיין וריאד ללכוד את הצבועה הפצועה, והיא הועברה להמשך טיפול בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן.
2 צפייה בגלריה
הצבועה בטיפול ראשוני
הצבועה בטיפול ראשוני
הצבועה בטיפול ראשוני
(צילום:ריאד אבו מגלי)
הצבועה טושטשה, נבדקה, צולמה וקיבלה טיפול ראשוני מידיו של הווטרינר, ד"ר אלעד סמיט. ממצאי הבדיקה הראו כי הצבועה סובלת משבר ברגלה השמאלית-אחורית ומפגיעת ראש. נכון להיום, הצבועה מטופלת ומתאוששת. "כאשר הצבועה הגיעה לבית החולים לחיות בר היא אובחנה אצלה בעיה נוירולוגית ושבר חמור ברגל", אמר ד"ר אלעד סמיט, "היא קיבלה טיפול תומך שכלל נוזלים ותרופות והבוקר כבר נראה שהיא מתאוששת. לשמחת הצוות המקצועי היא אוכלת כמו שצריך וזה סימן מצוין להתחזקותה והחלמתה. מצב השבר עדיין חמור וצוות הווטרינרים מתלבט לגבי קטיעה. בעבר הושבו לטבע צבועים שעברו קטיעה באחת מהרגליים ואנו מקווים כי גם היא תתחזק ותוכל לשוב לטבע בקרוב".
בסיום הטיפול, יינתן לה שם, יוצמד לה קולר איתור והיא תשוחרר לטבע באזור המחייה שלה. ברשות הטבע והגנים מציינים כי פעולתם המהירה של פקחי השרות הווטרינרי ראויה לציון והם יוזמנו להשתתף במעמד ההשבה לטבע. הצבוע המפוספס הוא הטורף הגדול בארץ, אשר ניזון מפגרים, בעלי חיים קטנים, אשפה, חתולים, פירות וירקות. הצבועים נחשבים ל"סניטרים" של הטבע מאחר ובאכילת הפגרים והפסולת הם מנקים את הסביבה וכך מונעים הפצה של מחלות.
2 צפייה בגלריה
הצבועה בטיפול ראשוני
הצבועה בטיפול ראשוני
הצבועה בטיפול ראשוני
(צילום:ריאד אבו מגלי)
ד"ר גיל הכהן: "צבוע הוא בעל חיים מרשים ויפה הנמצא בסכנת הכחדה. זו זכות לפגוש אותו בטבע ולסייע בהצלתו. עלינו לשמור על הסביבה האורבנית נקייה בכדי לא למשוך אליה חיות בר ולנהוג בזהירות בכבישים הפתוחים ובמפגש עם חיות הבר".
ראש המועצה, ניב ויזל: "מקצועיותם של עובדי השירות הווטרינרי תורמת לבריאות לאיכות חייהם של בעלי חיים, ביניהם חיות בר, אשר זקוקים לטיפול רפואי. ישר כוח על הפעולה המהירה של הפקחים".