2 צפייה בגלריה
מועצת עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
מועצת עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
מועצת עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
ועדת הכספים העירונית אישרה אמש (ב') מאות מיליוני שקלים לטובת פרויקטים משמעותיים לטובת התושבים, קידומה ופיתוחה של ירושלים.
אלה הם חלק מהפרויקטים שאושרו:
המשך פיתוח אזור התעשייה עטרות ג': העבודות כוללות ביצוע עבודות עפר לפריצת תוואי הכבישים. סך התקציב בפרויקט לאחר תוספת של 10 מיליון שקלים שאושרה, יעמוד על כ-40 מיליון שקלים.
תכנון קו הרכבת הקלה הקו הכחול - משכונת גילה לרמות. ועדת הכספים אישרה כ-700 מיליון שקלים. סך תקציב התכנון יעמוד על כ- 1.2 מיליארד שקלים.
2 צפייה בגלריה
שדרות דב יוסף. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
שדרות דב יוסף. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
שדרות דב יוסף. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
כמו כן, לטובת סלילת כבישים למוסדות חינוך בהר נוף אושרו כ-5 מיליון שקלים, לטובת תכנון ופיתוח כבישי גישה במזרח העיר אושרו כ-5 מיליון שקלים.
גם בנושא התחזוקה הכבישים אישרה העירייה 11 מיליון שקלים לטובת אחזקת כבישים ושיקום מדרכות ברחבי העיר.
בתחום החינוך אישרה העירייה כ-6 מיליוני שקלים לטובת עיצוב מרחבי למידה, מרחבי הכלה, הקמת מתחמי כושר במוסדות חינוך ושיפוץ חדרי מורים. כמו כן, העירייה מקדמת את הרחבתו של מועדון הצופים בשכונת ארנונה בעלות מוערכת של 3.5 מיליון שקלים, וצפויה לצאת למכרז לבחירת קבלן ביצוע בימים אלו.
עוד אושר קידום מעון יום בשכונת רמות א' שיכלול גם גני ילדים הנמצאים בתכנון בימים אלה. עלות המעון מוערכת בעלות של מעל 4 מיליון שקלים והוא מהווה המשך המגמה העירונית לבינוי מוסדות חינוך משמעותיים בשכונה.
כמו כן, בשכונת הר חומה אושר פרויקט אולם הספורט בשכונה הדרומית, אשר ישמש את תלמידי בית הספר הממלכתי עופרים וכן את תושבי השכונה, מוערך בכ- 6 מיליון שקלים וצפוי לצאת למכרז בשבועות הקרובים. הפרויקט הינו חלק מתנופת תכנון ופיתוח של מבנים ומוסדות ציבור בשכונה בהיקף כולל המגיע ל 100 מיליון שקלים.
עוד אישרה הוועדה: אישור התקשרות עם הקרן לירושלים להקמת מרכז מבקרים בעמק הצבאים - כ-6.5 מיליון שקלים, אישור התקשרות עם עמותת הגן הבוטני לתכנון מתחם הכניסה לגן בהיקף של כ-800 אלפי שקלים. במקביל לאישור ההתקשרות, מגובש הסכם עם הקרן לירושלים לביצוע המתחם בעלות של כ-9 מיליון שקלים.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים ממשיכה להוביל את הבירה לפיתוח כלכלי, פיזי, תחבורתי וחברתי. מגוון הפרויקטים שאושרו בוועדת הכספים יביאו להאצה בעבודה האינטנסיבית המתקיימת בימים אלו בבירה. אנו פועלים מסביב לשעון כדי לקדם את העבודות, ולהקטין ככל שניתן את אי הנוחות בגינן לתושבים".