1 צפייה בגלריה
הרב ברלנד חוזר לביתו | צילום: אלכס קולומויסקי
הרב ברלנד חוזר לביתו | צילום: אלכס קולומויסקי
הרב ברלנד חוזר לביתו | צילום: אלכס קולומויסקי
בהמשך לחקירת 'שובו בנים': המשטרה החרימה אתמול (ד') את רכביהם של 3 ממקורבי הרב אליעזר ברלנד, שנעצרו לפני כשבוע בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק, והלבנת הון.
כזכור, לפני כשבוע נעצרו ונחקרו שבעה מקורבים לרב ברלנד בחשד למעורבות בפרשה, ביניהם אחד מבעלי התפקידים הקרובים לרב. חמישה מתוכם שהו במעצר 3 ימים, לאחריו שוחררו למעצרי בית.
החשד המרכזי בפרשה נוגע לכך כי חסידי 'שובו בנים' ניצלו את מצוקותיהם של מי שפנו לברלנד בבקשות סיוע שונות, וגבו מהם סכומי כסף גבוהים במרמה.
נציג המשטרה תיאר בשבוע שעבר את החשדות המרכזיים בפרשה ואמר: "הפרשיה הינה עצומה. אמנם ביצענו פעולות לפני המעצר של החשודים, אך גילינו כי זאת רק ההתחלה".
עוד אמר: "אנו נחשפים לרשת עוצמתית ואדירה, מערכת משומנת היטב שפועלת חודשים ושנים. אותה מערכת מבצעת עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק, הלבנת הון, אי דיווח לרשויות המס. כל המכלול הזה נותן לאלפי חסידים שמשתייכים ל'שובו בנים' שמונהגת על ידי הרב אליעזר ברלנד לגבות כספים על סך מיליוני שקלים מאנשים שנמצאים במצוקה".
על אופי גביית הכספים אמר נציג המשטרה: "מדובר במאות ואלפי אנשים שהמצוקה שלהם היא החל משידוך, ממשיך בשחרור ממאסרים מסוימים בעולם, ומגיע עד ריפוי מחלות קשות המובילות למוות".
חקירת הפרשה החלה בינואר האחרון. עד מעצרם של החשודים השבוע, הגיעו לידי המשטרה 7 תלונות של אזרחים לגבי התנהלות מסוג זה. עם זאת, לדברי נציג המשטרה בדיון, "נודע לנו במהלך הימים האחרונים על אלפי מקרים נוספים בהם ייבדק החשד בעבירות עושק".