1 צפייה בגלריה
ברקת וחביליו. צילום: שלומי כהן, יואב דודקביץ'
ברקת וחביליו. צילום: שלומי כהן, יואב דודקביץ'
ברקת וחביליו. צילום: שלומי כהן, יואב דודקביץ'
כיכר ספרא נגד הכנסת: חבר המועצה יוסי חביליו שלח השבוע מכתב התראה לפני תביעה לראש העירייה לשעבר, ח"כ ניר ברקת, שבו הוא דורש התנצלות ופיצוי של עשרות אלפי שקלים. הסיבה: ראיון שנתן לאחרונה ברקת ובו טען שחביליו "ערבב את תפיסת עולמו הפוליטית עם התהליכים וההחלטות שקיבל", כשכיהן כיועץ המשפטי לעירייה. "לא ערבבתי את תפיסת עולמי הפוליטית עם ההחלטות שקיבלתי. דווקא פעולותיך היו בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה", כתב חביליו במכתב.
בין חביליו לברקת קיימת יריבות ארוכת שנים, שחזרה השבוע לסיבוב נוסף. הכל החל ב־7 בנובמבר, כאשר ברקת עלה לראיון רדיו, זמן קצר לאחר הנאום של שר המשפטים אמיר אוחנה נגד הפרקליטות. "היה לי יועץ משפטי בעיריית ירושלים, חביליו", אמר ברקת למראיין, "שהחליט לערבב את תפיסת עולמו הפוליטית עם התהליכים וההחלטות שהוא קיבל. וראה איזה פלא, אחרי שהוא הוחלף, החלפתי אותו, אני הרגשתי שהוא לא מממש את המדיניות שלי, הוא הלך נגד ההתיישבות בירושלים, בסילוואן בבית יהונתן. כשהחלפתי עו"ד, יועץ משפטי לעירייה, פתאום הכל הסתדר. רוצה לומר - אני ראיתי במו העיניים שלי שיועצים משפטיים לעיתים מערבים את תפיסת עולמם הפוליטית בהחלטות שלהם".
בשלב זה ערך המראיין השוואה מפתיעה. "מה שאתה מנסה להגיד לי זה שדין מנדלבליט כדין חביליו? זה מה שאתה מנסה לרמוז?" שאל, וברקת השיב: "אני אומר שמנדלבליט הוא אדם ישר, אבל זו מערכת גדולה של פרקליטות, שלעיתים הם אולי מאמינים בדרכם. אני לא יודע מה השיקולים שלהם אבל אני רוצה לקוות שהם טהורים ונקיים, אבל מנסיוני זה לא תמיד כך".
מי שלא אהב את הדברים הוא, כאמור, חביליו, שטוען כעת כי מדובר בהוצאת לשון הרע. "ברצוני להדגיש כי אתה לא החלפת אותי, אלא אני התפטרתי מתפקידי ואתה קיבלת את התפטרותי", כתב בהתראה ששלח לחבר הכנסת. "ברצוני לציין ולהדגיש כי אני לא ערבבתי את תפיסתי הפוליטית עם ההליכים וההחלטות שקיבלתי, לא בכלל ולא בעניין 'בית יהונתן', שבעניינו ניתן צו פינוי ואיטום במסגרת הליך פלילי על ידי בית המשפט.
"אציין כי דווקא פעולותיך בעניין זה היו בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שקובעות כי לדרג הפוליטי אסור להתערב בהליכים פליליים ועל היועץ המשפטי ו/או התובע העירוני לפעול בנושאים אלו בעצמאות".
לבסוף טוען חביליו כי "אתה רומז שאני אינני אדם ישר. גם דבר זה לא נכון. הדברים שנאמרו על ידך מהווים לשון הרע על פי חוק איסור לשון הרע. הינך נדרש לאלתר לפרסם התנצלות ברורה וחד־משמעית ובנוסף לפצות אותי בגין הפגיעה בשמי הטוב בסכום של 50 אלף שקל.
"באם לא תפורסם ההתנצלות לאלתר וכן ישולם הפיצוי, בכוונתי להגיש תביעה לבית המשפט ובמצב כזה הסכום הנתבע יהיה גבוה הרבה יותר".
תגובתו של ברקת לא נמסרה עד מועד פרסום הכתבה.