1 צפייה בגלריה
בית הקברות | צילום ארכיון: רפי קוץ
בית הקברות | צילום ארכיון: רפי קוץ
בית הקברות | צילום ארכיון: רפי קוץ
הקהל התאסף, הגופה לא הגיעה: מאות מקרוביה של תושבת ארצות הברית, שנפטרה והובאה לקבורה בארץ על ידי בני משפחה, הופתעו לגלות שהגופה לא הגיעה אל טקס הלוויה בשעה שנקבעה. השבוע הגישה המשפחה תביעה נגד חברה קדישא 'דכוללות החסידים' על סך רבע מיליון שקל.
התרחיש הכמעט דמיוני התרחש לפני כחודשיים כאשר תושבת ארצות הברית מצאה את מותה. בני משפחתה ביקשו להטיס את הגופה לקבורה בהר הזיתים בירושלים ויצרו לשם כך קשר עם חברה קדישא כדי שזו תהיה אמונה על סידור הקבורה.
בכתב התביעה נטען כי נציג החברה התחייב לערוך את מסע הלוויה בשעה עשר בבוקר. בני המשפחה אף פרסמו מודעות בדבר קיומה של הלוויה בעיתונות החרדית ובמודעות אבל וקהל רב התאסף בבית העלמין בשעה הנקובה.
אלא שמסיבה שאיננה ברורה חברה קדישא הביאה את הגופה לקבורה רק בשעה שלוש אחר הצהריים.
"למרות הסיכום עם הנתבעת, למרות שארון הקבורה הגיע במועד המתוכנן ולמרות הפרסום הרב שניתן למועד הלוויה, נמנעה החברה קדישא מלקיים את טקס הקבורה במועד שתוכנן, תוך הפרה בוטה של החוזה שנכרת עימה ותוך פגיעה בזכות חוקתית, ובכך פגעה קשות בגופתה, בפרטיות ובכבודה של המנוחה וגרמה לעוגמת נפש", נכתב בכתב התביעה.
"בנסיבות אלו, קהל רב שהתייצב בבית הלוויות על מנת להשתתף בטקס הקבורה ולחלוק למנוחה כבוד אחרון עזב את המקום ללא חזור, תוך הבעת צער רב שנמנעה ממנו קיום מצווה חשובה זו. החברה קדישא קיימה בסופו של דבר את טקס הקבורה רק בשעה שלוש בהשתתפות דלה של קובץ קטן ביותר של בני משפחה ומכרים, אשר היוו כעשרה אחוזים בלבד מהמשתתפים שהגיעו במועד המתכונן".
בחברה קדישא 'העדיפו שלא להגיב בנושא.