1 צפייה בגלריה
צילום ארכיון: דוברות המשטרה
צילום ארכיון: דוברות המשטרה
צילום ארכיון: דוברות המשטרה
הותר לפרסום לבקשת מיינט ירושלים: מנהל בית ספר בירושלים, נעצר על ידי היחידה לפשעים חמורים במחוז ירושלים בחשד לביצוען של שורת עבירות מין במורות שעבדו תחתיו. בנוסף המנהל חשוד בעבירות איומים, סחיטה, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה.
חקירת הפרשה החלה בעקבות מידע שהועבר למשטרה על ידי נציבות שירות המדינה. לפני כשבוע וחצי פשטה המשטרה על משרדו של המנהל בבית הספר בירושלים, ועצרה אותו לחקירה. בדיון הארכת מעצרו של המנהל לפני כשבוע וחצי ביקש סנגורו, עו״ד אכרם חליחל להטיל צו איסור פרסום גורף על הפרשה. בית המשפט דחה את הבקשה בטיעון כי מדבור בפרשה בעלת היבט ציבורי.
בעקבות ערר שהגיש סנגורו בעניין איסור הפרסום, ריחף מעל הפרשה צו איסור פרסום שכאמור הוסר בעקבות בקשת מיינט ירושלים ו"ידיעות ירושלים" על ידי שופט בית משפט השלום, גבאי ריכטר. השופט שקיים דיון בהול בסוגיה קבע כי קיים אינטרס ציבורי מובהק בחשיפת החשדות. "סברתי כי קיים אינטרס ציבורי מובהק בפרסום שמו של המשיב ואת טיב החשדות נגדו, בין היתר בשל העובדה כי מדובר בשלב זה במספר רב יחסית של מתלוננות", והוסיף, "הבקשה משקפת את מלאכתה של העיתונות ואת שליחותה הציבורית, כשטיעוני המבקש בהקשר זה, צודקים ונכונים".
גורם במשטרה ציין כי החקירה התנהלה בצורה ממדורת ודבר קיומה היה ידוע למספר מצומצם של חוקרים בכירים.
סנגורו של החשוד, עו״ד אכרם חליחל מסר: "מדובר בתלונות שווא שאין להן כל אחיזה במציאות. מדובר בעלילת שווא שנרקמה נגד החשוד ע"י מספר מורות ממורמרות שהועברה נגדם המלצה שלילית על תפקודן הלקוי ואשר גרמה להעברתן לבית ספר אחר.אני סבור שבתום החקירה יתברר שאין נגד החשוד כל ראייה הקושרת אותו לחשדות המיוחסים לו וימים יגידו כי בפרשה זו אין כלום כי לא היה כלום".