1 צפייה בגלריה
ליאון וברקוביץ. צילום: יואב דודקביץ׳
ליאון וברקוביץ. צילום: יואב דודקביץ׳
ליאון וברקוביץ. צילום: יואב דודקביץ׳
סערה בין ראש האופוזיציה לראש עיריית ירושלים: ליאון וברקוביץ' נפגשו מחוץ למעלית בדרך להרמת כוסית שהתקיימה השבוע (ב') ובה על פי העדויות, איבד ליאון את עשתונותיו והתפרץ על ברקוביץ'.
"משום מקום הוא צעק על ברקוביץ'", אמר אחד הנוכחים, "הוא קרא לו אפס מאופס ונאד נפוח. לא האמנו שראש העירייה הגדולה בארץ ידבר בצורה כזאת. פחדנו שיעלה לו לחץ הדם, זה היה פשוט הזוי".
בהתעוררות לא הבינו מה קרה לליאון. גורם בסיעה מאמין שמדובר באמונה שגויה של ליאון לפיו ברקוביץ' הוא שאחראי להפגנה של בעלי עסקים בעת ביקורו במחנה יהודה. "אפילו ברקת בזמן הסכסוכים הכי גרועים לא התנהג ככה", אמר גורם בהתעוררות, "לא ראוי ולא נכון שראש עירייה במעמדו של ליאון ילבין את פניו של ראש האופוזיציה בצורה כזאת".
"ברקוביץ מתקשה להבין שהפסיד בבחירות. למרות זאת סיעת 'התעוררות' מוזמנת להצטרף לקואליציה"
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "עופר ברקוביץ' מתקשה מאד להבין שהוא הפסיד בבחירות וראש העירייה הוא משה ליאון. מזה כשנה עופר ברקוביץ' משתמש בכל דרך כדי לקעקע את התנהלותה התקינה של העיר ועבודת העירייה ובכלל זה של ראש העירייה. הדבר בא לידי ביטוי בהתלהמות אישית, בשפה בוטה, בהתנהלות תקשורתית עם נתונים מגמתיים ולא מדויקים, בלקיחת קרדיטים על תוצאות שהביא ראש העירייה, בפילוג בין תושבי העיר, ובפעילות זולה ופרובוקטיבית גם במועצה, גם ברחבי העיר, וגם מחוצה לה.
"בכל השנה הזו, מתנהל ראש העירייה, משה ליאון, בסבלנות, באורך רוח, בהכלה ובהבנה אל מול הצעיר חסר האחריות אשר פורק כל עול, כמו ילד. טוב שהתנהלותו הזו של עופר היא מהאופוזיציה ולא מכס ראש העירייה. תפקיד הדורש אחריות, ניסיון, יכולות מוכחות ובסוף, בעיקר חיבור של כל תושבי העיר לכלל 'ואהבת לרעך כמוך' ו'אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך'".
על האירוע נמסר: "האירוע המדובר היה בהקשר הזה, לאחר פרובוקציה נוספת של עופר בעת חניכת רחוב בסמוך לשוק. מקום בו ראש העירייה משקיע זמן רב לחיבורים וליישוב אתגרים, כדי שימשיך לפרוח, לשגשג, ולהיות מקור גאווה לעיר ירושלים, לתושביה ולכל אזרחי ישראל. מקום בו מסחר וחיי לילה שזורים זה בזה בשלום, בדיוק כמו ארבעת המינים שנשזור יחד בחג הסוכות הבא עלינו לטובה. המשמעות המילונית של המילים שנאמרו בפגישה האקראית המדוברת - גאותן, מתנשא, שחצן. ביטויים אלה משקפים במדויק את הילד עופר.
"למרות כל אלה, ומתוך אחריות לעיר וכל תושביה, ראש העירייה, משה ליאון, שב וקורא לעופר וחבריו להצטרף לקואליציה".
"הפרנואידיות של ליאון גורמת לו לראות בבעלי עסקים בעיר כפרובוקטורים מטעם התעוררות"
עופר ברקוביץ' מסר בתגובה לדברים: "עצוב לראות את ראש העירייה ליאון מאבד עשתונות, מקלל, ובסופו של דבר אף לא מתנצל. ליאון מתקשה להתמודד עם ביקורת עניינית וחיונית לתפקודה הנורמאלי של העיר ובורח לניהול תגרות מביכות שאינן ראויות למי שמתיימר לשמש כראש העיר ירושלים. הפרנואידיות שלו גורמת לו לראות בבעלי עסקים בעיר, שבפרנסתם הוא פוגע, כפרובוקטורים מטעם התעוררות.
"אותה פרדנואידיות מונעת ממנו גם לשלב את התעוררות בקואליציה, חרף נסיונות חוזרים ונשנים מטעמנו. אנשיו הקרובים ביותר מעידים על כך. קריאותיו של ליאון לאחדות הן לצערנו בגדר מצג שווא שקר מוחלט. התגובה המכוערת של ליאון, רצופה כינויי גנאי מביכים, מדברת בעד עצמה.
"התעוררות תמשיך להוביל ביקורת על מהלכיו הבעייתיים של ליאון, בשינוי צביון השכונות והתנהלותו הבזבזנית חסרת האחריות, ובחוסר יכולתו להציב חזון רחב שיניע את העיר קדימה. בפתחה של שנה חדשה, וברמה האישית, אני מוחל לליאון על המילים הקשות ומקווה שבעתיד ידע להתקדם יחד עימי לבנייתה של ירושלים, עירנו האהובה".