2 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
היעדר הטיפול בתופעת הזנות בירושלים מגיע למועצת העיר: נושא העדר הטיפול בתופעת הזנות בירושלים, שעל פי ההערכות פועלים בה כאלף נשים וגברים בזנות, יגיע השבוע לכיכר ספרא. זאת, בעקבות שאילתא שמגישה חברת מועצת העיר מטעם 'התעוררות', ימית יואלי.
כפי שפורסם בתחילת החודש במיינט ירושלים, הערכה העדכנית של משרד הבריאות היא כי בירושלים פועלים אלף נשים וגברים במעגל הזנות. למרות זאת, בעיר לא קיים אף מרכז שמעניק מענה מקצועי וייחודי לאוכלוסיות בזנות.
עוד בתחילת שנת 2018 הועברו ממשרד הרווחה לעיריית ירושלים 800 אלף שקלים המיועדים להקמת מרכז יום לטיפול בנשים בזנות. למרות הזמן הרב שעבר, המרכז טרם הוקם.
בנוסף, צפויה לפעול בירושלים ניידת טיפול שתמצא בזירות זנות בולטות בעיר, ותעניק סיוע בשטח לנשים בזנות. הניידת תוקם על ידי משרד הבריאות, שהעריך כי הניידת תחל לפעול בתחילת שנת 2020, זאת ככל שבתקופה הקרובה יושלמו הליכי התקשרות בין המשרד ובין העירייה.
בשאילתא שהגישה, שאלה יואלי מהו תאריך היעד להפעלת שני המענים הללו, וציינה כי תאריך היעד קודם להקמת מרכז היום היה עד סוף שנת 2018. עוד כתבה יואלי כי "נראה כי בערים אחרות דוגמת תל אביב, באר שבע וחיפה, מעטפת הטיפול בתופעה זו הינה משמעותית ברמה ניכרת מזו הקיימת בירושלים. כתוצאה מכך, התופעה איננה מטופלת כפי שצריך, נותרת כבעיה קיימת בעיר ומותירה את האוכלוסייה שבזנות ללא מענה מקצועי, ראוי ומקיף דיו".
2 צפייה בגלריה
חברת המועצה ימית יואלי. צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
חברת המועצה ימית יואלי. צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
חברת המועצה ימית יואלי. צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
לדברי יואלי, לאור העובדה כי התקציב עבור מרכז יום הועבר לעירייה, ולאור העובדה כי לאחרונה נמצא גם מבנה שיכול לשמש למרכז, הקמתו יכולה להסתיים בחודשים הקרובים. בישיבת המועצה הקרובה, תינתן תשובה של ראש העירייה, משה ליאון לתופעה.