1 צפייה בגלריה
הדר כהן ז"ל והדר מלכא ז"ל
הדר כהן ז"ל והדר מלכא ז"ל
הדר כהן ז"ל והדר מלכא ז"ל
לזכרן: כשלוש שנים לאחר שנרצחו בפיגועי טרור, ועדת השמות של עיריית ירושלים צפויה לאשר את הנצחתן של שתי לוחמות משמר הגבול, רס"ר הדס מלכא ז"ל ורב שוטר הדר כהן שנרצחו בשני פיגועים שונים בחודש פברואר ויוני 2016 בשער שכם. על פי החלטה הצפויה, גרם המדרגות המוביל אל שער שכם ייקרא " מעלות הדר והדס".
מלכא וכהן נרצחו בידי מחבלים בשער שכם ובמותן מנעו פגיעה באזרחים נוספים. הדר כהן תושבת אור יהודה התגייסה למג"ב וחודשיים לאחר מכן יצאה לסיור ראשון בשער שכם, שם שני חשודים שהתבקשו להציג תעודות מזהות החלו לדקור את חברתה רווית. בתגובה הדר חיסלה את המחבל ובכך הצילה את חייה של חברתה. לאחר מספר שניות, הגיח מחבל שלישי מאחור וירה בראשה של הדר שני כדורים.
הדר נפצעה באורח אנוש, הובהלה לבית החולים ולאחר שנאבקו הרופאים על חייה מספר שעות הם נאלצו לקבוע את מותה. בתחקיר האירוע התגלה כי המחבלים נשאו נשקים, סכינים ומטעני נפץ. התכנון של אותם מחבלים היה ליצור פיגוע תופת רב נפגעים.
ארבעה חודשים לאחר מכן, במהלך סיור שגרתי בשער שכם הבחינה הדס מלכא ז"ל בשלושה מחבלים חמושים שתכננו לערוך פיגוע רב נפגעים, במהלך ההסתערות לעברם היא נדקרה על ידי אחד מחברי החולייה. לאחר שפונתה לבית החולים הר הצופים באורח אנוש, הרופאים נאלצו לקבוע את מותה.
דן אילוז, חבר מועצת עיר מטעם התעוררות בירושלים מסר: "אני מברך על החלטת הוועדה לאשר את הבקשה ולקרוא למדרגות המובילות לשער שכם בשם "מעלות הדר והדס".
"קביעת השם במקום נפילתן, מסמל את אחיזתינו דווקא במקומות שמהם רוצים לגרש אותנו ומנציח את זכרן של אלו שמסרו את נפשן למען ההגנה על עם ישראל. אנחנו מחבקים את משפחות הנופלות ומוסרים להן את תנחומינו.
מארגון בצלמו שיזם את הפניות הללו נמסר: "מדובר בגיבורים שהקדישו את חייהם כל אחד ואחת להציל חיים. גבורתם תסופר לנצח. ראוייה ירושלים וראויים תושביה לכבד את זכרם ולהוקיר את מסירות נפשם" .