1 צפייה בגלריה
הדרגנוע הידוע בהונג קונג. בקרוב אצלנו | צילום: ערן גרנות
הדרגנוע הידוע בהונג קונג. בקרוב אצלנו | צילום: ערן גרנות
הדרגנוע הידוע בהונג קונג. בקרוב אצלנו | צילום: ערן גרנות
סקיצות ראשוניות של התכנון המוצע הוצגו לראשונה בפורום עירוני חדש לעידוד הליכה ברגל, שיזמה חברת מועצת העירייה פלר חסן־נחום בשיתוף עם חבר המועצה יוסי חביליו, מחזיק תיק החניה.
יצביעו ברגליים?
הדרגנועים יחלו לא הרחק מתחנת הרכבת הקלה בשדרות הרצוג לפני צומת פת, באזור שבו מתבצעות כרגע עבודות אינטנסיביות להסדרת התוואי. הדרגנועים אמורים לאפשר לתושבי גבעת מרדכי להגיע ברגל מתחנת הרכבת הקלה ולחזור אליה בקלות יחסית.
הפורום לעידוד ההליכה ברחבי העיר יפעל מול גופי העירייה והחברות העירוניות כדי לשפר את נגישות המדרכות ולאפשר להולכי רגל לנוע באופן נוח ובטוח ככל האפשר. בין הנושאים שנמצאים על סדר היום של הגוף החדש אפשר לציין גם פיילוט לשיפור צירי הליכה לילדים לבתי הספר, פינוי מדרכות מרכבים חונים וקידום הנושא של מתן חשיבות לצירים של הליכה ברגל בתוכניות בנייה עתידיות.
פלר: "לצערי המצב כיום בעיר הוא שהנהג יותר חשוב מהולך הרגל. צריך לפעול לשינוי המנטליות של הירושלמים. אנחנו נעודד שתילת עצים והצבת עמודונים כדי לשמור על המדרכות עבור הולכי הרגל. יש לא מעט אבות ואמהות לילדים קטנים שמתניידים עם עגלות, וגם בעלי מוגבלויות חייבים מדרכות פנויות ונגישות"
חביליו: "הנושא של ההליכה חשוב לי מאוד. צריך לאפשר תנאים ראויים להולכי רגל. זה גם מצמצם את עומסי התנועה וגם בריא. כמחזיק תיק החניה אני מתכנן לפעול להוריד את החניה של הרכבים על המדרכות ולהסדיר להם מקומות חניה חלופיים".