1 צפייה בגלריה
קניון מלחה. צילום: יואב דודקביץ'
קניון מלחה. צילום: יואב דודקביץ'
קניון מלחה. צילום: יואב דודקביץ'
עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות חברת מוריה ממשיכות לקדם את עבודות הביצוע של הכשרת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים.
במסגרת עבודות הביצוע של הקו הירוק בשלוחת מלחה יחלו היום (ג') הסדרי תנועה חדשים ברחובות יצחק מודעי, הכפיר ואגודת ספורט הפועל. העבודות כוללות: העתקת תשתיות , עבודות בנייה, פיתוח והכשרת תוואי הרכבת הקלה. משך העבודות שנה וחצי לכל צד.
בשלב הראשון יחלו העבודות בצד הצפוני של רחוב אגודת ספורט הפועל. לצורך ביצוע העבודות יבוצעו הסדרי תנועה חדשים ביצחק מודעי ואגודת ספורט הפועל שיכללו צמצום נתיבי נסיעה לשני הכיוונים וכן ביטול חניות לאורך המקטע.
בנושא החניות שבוטלו, פעלו בעיריית ירושלים, בהוראת ראש העירייה משה ליאון, בהליך שיתוף ציבור לפתרון הנושא ולהעמדת חלופות ראויות לתושבי שכונת מלחה.
הפתרון שהושג לטובת תושבי רחוב הכפיר והסטודנטים הלומדים בגן הטכנולוגי הן:
1. 50 חניות יועמדו לרשות תושבי הרחוב בחניון הקניון.
2. שטח עפר חלופי ברחוב אגודת הספורט המקביל לגן הטכנולוגי יוכשרו לטובות הסטודנטים.
3. החניות הנותרות ברחוב הכפיר יועמדו לרשות התושבים בלבד החל משעה 17:00 ועד לשעה 07:00 למחרת.
כמו כן החניונים הציבוריים בגן הטכנולוגי, קניון ירושלים , הארנה, איצטדיון טדי ורכבת ישראל ימשיכו לפעול כרגיל. הכניסות והיציאות מהחניונים לא השתנו.
בשלב הראשון של העבודות לא צפויים שינויים בקווי התחבורה הציבורית המגיעים למתחם ובתדירותם.
יצוין כי העבודות יבוצעו בימים ראשון עד חמישי בין השעות 07:00-19:00. ובימי שישי לפי הצורך.
עבודות לילה יבוצעו לפי צורך ובהנחיית המשטרה ועל כך תבוא הודעה נפרדת.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "כאשר הובא נושא ביטול חניות התושבים לפניי פעלנו בשבועות האחרונים למציאת חלופה. מספר עבודות התשתית בנקודת זמן זו בעיר רבות ואנו עושים ככל שביכולתנו על מנת להקל על שגרת היום יום של התושבים הסמוכים למוקדי העבודות. היום, אני שמח לבשר עח הפתרונות ומבטיח שלאורך כל זמן העבודות נעשה ככל שביכולתנו על מנת להקל על הציבור".