1 צפייה בגלריה
מחאת רוכבי האופניים מול תחנת נבון. צילום: לירן תמרי
מחאת רוכבי האופניים מול תחנת נבון. צילום: לירן תמרי
מחאת רוכבי האופניים מול תחנת נבון. צילום: לירן תמרי
רוכבי הדו- גלגלי נגד רכבת ישראל: הנחיית משרד התחבורה ורכבת ישראל, לפיה חל איסור על העלאת כלים ממונעים לקו המהיר הגיע לפתחו של בית המשפט העליון לאחר שתושב ירושלים הגיש עתירה נגד החלטה זו.
העתירה הראשונית שהוגשה לפני מספר שבועות עסקה בהחלטה לאסור עלייה של קורקינט. בימים האחרונים העתירה התרחבה לאחר ש-11 רוכבי אופניים חתמו על הצטרפות לעתירה מהסיבה שאיסור על הכנסת אופניים נותר על כנו.
בתוך כך, בתחילת השבוע הודיעה המדינה לבית המשפט כי היא מבקשת ארכה בת חודש ימים למתן תגובתה לעתירה מאחר שבמשרד המשפטים ורכבת ישראל בוחנים מחדש את ההחלטה: "המדיניות הנתקפת נבחנת מחדש על ידי חברת רכבת ישראל".
לפני כחודש הודיע משרד התחבורה על "פיילוט ראשוני" לפיו משתמשי קורקינט חשמלי יוכלו להכניס לתחומי תחנת 'נבון' את הכלי הממונע. ברכבת ישראל נמסר כי במסגרת הבדיקה יתבצע ניתוח של אופן השימוש בקורקינטים בתחנה ועל בסיס התוצאות יוחלט האם לאפשר הכנסת קורקינט לקו באופן קבוע. לעניין הכנסת אופניים לקו, במשרד התחבורה ציינו כי הדבר מצוי בבדיקה וטרם התקבלה החלטה בנושא. מכאן החליטו הרוכבים לעדכן את העתירה שהגישו ולצרף את האיסור על הכנסת אופניים.
בעתירה ציין העותר, עו"ד זיו מאור את הסיבות לפיהן רכבת ישראל מסרבת להכניס כלים ממונעים ולא ממונעים לתחומי הקו. במכתב מענה לשאלה, ציינו ברכבת כי הכנסת הכלים עלולה ליצור עומס בתחנות אחרות. "מגבלות העומס רק צפויות לגבור בתחנות מודיעין, ובכך לסכן את הנוסעים", נכתב. בנוסף ברכבת ציינו כי קיימת סכנת התלקחות מסוללות במערכי כלי הרכב, ולהבדיל מקורקינטים.
ראש צוות תחבורה ב"התעוררות", אליהו לאב מסר: "המאבק על העלאת אופניים לרכבת לא תם, לאחר דין ודברים מול שר התחבורה פנינו גם לאפיק המשפטי. החתמנו יחד עם עו"ד זיו מאור עשרות רוכבים על עתירה לבג"ץ בדרישה לבטל את האיסור על העלאת אופניים לרכבת. נמשיך לפעול על מנת לשפר את התחבורה הציבורית בעיר וממנה לאליה".