כפי שדווח לאחרונה במיינט ירושלים, כבר בחודש הבא ייכנסו לשימוש עשרה אוטובוסים חשמליים ראשונים בירושלים, שייסעו בשלב הראשון בקו 15 מבנייני האומה לתלפיות. ההשקעה בהם עומדת על כארבעה מיליוני שקלים. כעת, עם קבלת ההחלטה להרחיב את המיזם, יצטרכו משרד התחבורה וחברות האוטובוסים הציבוריות למצוא מקורות מימון לרכישת כלי רכב חשמליים חדשים במאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות.
על פי התוכנית של משרד התחבורה ומשרדי ממשלה נוספים, חברות 'מרכבים' ו'הארגז' הישראליות ירכיבו אוטובוסים חשמליים בייצור מקומי על בסיס שלדות של חברת BYD הסינית שמייבאת קבוצת 'שלמה סיקסט". המעבר לאוטובוסים חשמליים נועד בין השאר להפחית את זיהום האוויר, להוזיל את עלות הנסיעה ולחזק את התעשייה המקומית. בנוסף יצטרכו להכשיר תשתיות טעינה חשמלית בעשרות חניונים ברחבי הארץ, עבור אלפי אוטובוסים חדשים.
כיום כבר פועלים 70 אוטובוסים חשמליים בחיפה, בתל אביב, בשרון ובמודיעין, וכאמור בקרוב גם בירושלים. במסוף התחבורה החדש שהוקם בהר חוצבים הסתיימה בימים אלה הקמתן של כחמישים עמדות הטענה לאוטובוסים חשמליים. התקנת עמדות נוספת עלולה להיות צוואר הבקבוק בתוכנית, שכן מדובר בתהליך ארוך ולא יעיל.
זמן ההטענה של אוטובוס עומד על כחמש שעות ומאפשר נסיעה של כמאתיים קילומטר לפני שהמצבר מתרוקן מחדש. לפיכך, בשלב הזה אפשר להשתמש בתחבורה ציבורית חשמלית רק לנסיעות עירוניות. עם זאת, צריכת האנרגיה של האוטובוסים החשמליים זולה משמעותית מאוטובוס המונע בדיזל, בפער של עד 50 אחוז, ורמת הזיהום שהם יוצרים נמוכה הרבה יותר.