1 צפייה בגלריה
מתחם התחנה. צילום: רפי קוץ
מתחם התחנה. צילום: רפי קוץ
מתחם התחנה. צילום: רפי קוץ
מתחם התחנה ימשיך לפעול בשבתות? חבר מועצת העירייה, יוחנן ויצמן החליט למחוק את העתירה שהגיש נגד המשך פעילות מתחם התחנה בשבת, שנה לאחר שהגיש אותה. המשמעות - הוועדה המקומית, בה קיים רוב חרדי תתכנס מחדש לדון בסוגייה.
כזכור, עתירתו של חבר המועצה מטעם סיעת 'יהדות התורה' שהוגשה לבית המשפט המחוזי ביקשה לאלץ את ראש העירייה דאז, ניר ברקת, להתנגד לוועדת התכנון להמשך פעילותו של מתחם התחנה. כל זאת בניגוד להחלטת ראש העיר ובניגוד לחוות דעת שנערכה על ידי היועץ המשפטי של עיריית ירושלים.
במהלך דיון שהתקיים אתמול (שני), רמז שופט בית המשפט המחוזי ארנון דראל לויצמן לנקוט בדרך אחרת, שאינה המשך ניהול התיק. "במקום ללכת במסלול עקום, שהעותר יבקש לכנס את הוועדה המקומית, יציג את עמדתו, יבקש לקבל החלטה ושם להמשיך הלאה", ציין השופט.
חבר המועצה הסכים למחוק את העתירה וציין כי יפעל לכנס את הוועדה המקומית בה יוכל להעלות את טענותיו. בפסק הדין נכתב: "בנסיבות האמורות ובהמשך להסכמת העותר, העתירה מיצתה את עצמה והיא נמחקת. נרשמה הצהרתו של העותר כי יפעל לכינוס הועדה המקומית. ככל שאכן כך יעשה, הדעת נותנת שהוועדה המקומית תכונס בתוך פרק זמן סביר ותאפשר לעותר להעלות את טענותיו. עוד ניתן להניח כי ככל שהוועדה המקומית תקבל החלטה על הגשת ערר, המועצה הארצית תהיה קשובה לבקשה להארכת מעוד".
חברת מועצת העיר, ימית יואלי-אלה (התעוררות): "שוב מנסים גורמים פוליטיים לאיים על מתחם התחנה והחיים המשותפים בעיר. מתחם התחנה מהווה מקום מפגש של קהילות רבות מירושלים ומחוצה לה, גם במהלך השבת. לצערי, שוב, אנו עדים לכך שקואליציית ליאון שולחת את ידה הארוכה ומנסה לשנות את אופיה של העיר ירושלים מתוך מטרה להפוך אותה לחדגונית. התנועה תמשיך להיאבק כדי שמתחם התחנה ימשיך בפעילות מלאה ותוססת בשבתות, כפי שהיה עד כה".