2 צפייה בגלריה
סגן ר'. צילום: דובר צה"ל
סגן ר'. צילום: דובר צה"ל
סגן ר'. צילום: דובר צה"ל
גאווה לירושלים: היום (ה') אחר הצהריים יעמדו כ-40 מסיימי קורס הטיס מספר 177 על רחבת המסדרים בבסיס חצרים. מול עיניהם הלחות של בני המשפחה והחברים, יקבלו אנשי צוות האוויר הטריים את כנפי הטיס הנחשקות וישליכו את כובעי המצחייה בתום שלוש שנים מאתגרות מבחינה פיזית ומנטלית. בין המסיימים גם סגן ר' מירושלים שאמנם נולד בארץ אך עבר להתגורר בקליבנלנד, אוהיו בין הגילאים 13-15.
ר' למד בתיכון בירושלים והרחיב פיזיקה וביולוגיה וכן שיחק כדורעף בתיכון. הוא גם הדריך כיתות ו' בצופים, והיה רשג"ד של כיתות ג' ו- ד'. בנוסף, הוא לימד את עצמו לנגן בגיטרה וכמו כן ביוקלילי, פסנתר ומפוחית וכאשר סיים את הלימודים הוא החל להשתתף בחצי מרתון ועשה תואר במתמטיקה ומדעי המחשב.
"אחי הקטן 'הדליק' אותי על קורס טייס, הוא תמיד אהב מאוד מטוסים וכשקיבלתי את המיונים לקורס לא חשבתי שאצליח לעבור. כשעברתי אותם והתחלתי את הקורס הבנתי את המשמעות של התפקיד והתפתח אצלי הרצון להישאר ולסיים", הסביר ר'.
אביו, שאול, הוא אורתופד והיה לוחם בגולני, אשר לאחר מכן יצא לקורס חובשים ופיקד על פלגת חובשים. לאחר השחרור הפך להיות רופא צבאי ומפקד פלגת רפואה במילואים. אמו נורית עובדת כרופאת שיניים.
למפגש מח"א עם דמויות משפיעות, בו המסיימים מזמינים דמויות חשובות מחייהם, יגיע סבו. "סבא תמך בי לאורך כל הדרך וזו הדרך שלי להוקיר לו תודה", הסביר. סבא שלו, ש' היה ראש עליית הנוער ונהרג באחת השיירות בירושלים במלחמת השחרור. יש רחוב בירושלים שקרוי על שמו בסביבתו.
2 צפייה בגלריה
מסיימי קורס הטיס. צילום: דובר צה"ל
מסיימי קורס הטיס. צילום: דובר צה"ל
מסיימי קורס הטיס. צילום: דובר צה"ל
"היה לי רגע קשה אחרי שעברתי את הצ'קים בשלב המכין - הרבה חיילים ששירתו איתי באגף לא עברו את הוועדות, זו היתה הרגשה מאוד קשה. בנוסף יש לי פחד גבהים ובצ'קים הראשונים זה הקשה עליי מאוד, התגברתי על הפחד בצ'ק קרב כשטסתי על מטוס העפרוני".
היום יגיעו למסדר משפחתו ושלושת אחיו הקטנים – יעל (חיילת במודיעין), יואב ונועה, וכן חברים מהבית וחברים של המשפחה שליוו אותו לאורך הקורס.
הטקס מסכם שלוש שנות הכשרה אשר כללו בתוכן גם לימודי תואר אקדמי והוא ייערך במעמד מפקד בסיס חצרים, תת- אלוף אביעד דגן, מפקד בית הספר לטיסה, אלוף- משנה י', ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי, רב- אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל- האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ובנוכחות המשפחות, חברים ואנשי חיל האוויר. הטקס מתקיים בסימן 50 שנה למלחמת ההתשה.
הקורס נחשב כקורס היוקרתי והארוך ביותר בצה"ל, כשאורכו 36 חודשים. לקורס חמישה שלבים- מכין, בסיסי, ראשוני, שנת השכלה ומתקדמים.